|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | 27 ezret költenek a fiatalok ajándékra
KUTATÁS
![]()
K&H: 27 ezret költenek a fiatalok ajándékra
2017-12-22 13:46 | LA Communications Tanácsadó Kft.
A fiatalok átlagosan 27 ezer forintot költenek a karácsonyi ajándékokra, ez 2014-hez képest 35 százalékkal magasabb összeget jelent - derült ki a K&H ifjúsági indexéből. Az érintettek 20 százaléka 20-29 ezer forintot költ ebben az időszakban, 7 százalékuk 5 ezer forintnál kevesebbet, 2 százalékuk pedig 100 ezer forint feletti ajándékbüdzsével rendelkezik. Idén többen kezdték el korán az ajándékok beszerzését: 26 százalék már novemberben vagy azelőtt nekiállt. A 19-29 éves fiatalok az idén 27 ezer forintot költenek átlagosan a karácsonyi ajándékokra, ami az előző évhez képest 12,5 százalékos növekedést jelent, a 2014-es 20 ezer forinthoz viszonyítva pedig 35 százalékos emelkedésnek felel meg - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 éves korosztály karácsonyi ajándékvásárlási szokásait vizsgálta. A fiatalok 71 százaléka 10-49 ezer forintból oldja meg a vásárlást. Ugyanakkor 7 százalékos azoknak az aránya, akik kevesebb, mint 5 ezer forintból tudnak ajándékokat venni, 2 százalékuk pedig azt mondta, hogy ilyenkor 100 ezer forint feletti összeg is elmegy. A fiatalok több mint fele egyébként idén is ugyanakkora összeget szán az ajándékokra, mint tavaly, 24 százalékuk többet, 22 százalékuk pedig kevesebbet tervez költeni, mint az előző évben. A legtöbben (a fiatalok negyede) 8-10 embernek vásárol ennyi pénzből, 22-22 százalék pedig 4-5 és 6-7 embert lep meg a karácsonyi időszakban. Mindössze 8 százalékos azok aránya, akik teljesen kimaradnak az ünnepi ajándékozásból, 92 százalék valamilyen meglepetéssel készül szeretteinek. Korán nekiállnak A felmérés szerint az idei karácsonyra a korábbinál többen kezdték meg viszonylag hamar a felkészülést. A fiatalok 26 százaléka ugyanis már novemberben vagy azelőtt nekilátott az ajándékvásárlásnak, szemben a korábbi évekkel, amikor a november előtti vásárolni kezdők aránya alig több, mint 10 százalékos volt. A korai ajándékvásárlás leginkább a nőkre és a 26-29 évesekre, valamint a nyugat-magyarországi térségben élőkre jellemző. A legtöbben (35 százalék) azonban még mindig december elejére hagyja az ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatban, a karácsony előtti napokban, 14 százalék bonyolítja le a vásárlást. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
ARWU rangsor | kapart nemesvakolat | ALDI | Yettel | iskolakezdés | napelem | ACG | Arcápolás | arcbőr | Mandoki Soulmates | dekorálás | SPAR | FoxPost | bőrápolás | rászoruló állatok | STRAND Fesztivál | Diageo | üzleti biztonság | Sziget Fesztivál | kül- és beltéri épületfelületek | Packeta | Országos Állatvédőrség | K&H Bank | SZTE
![]() |
PARTNEREINK
|