|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Egyre népszerűbb Valentin-napra utazást ajándékozni
KUTATÁS
szallas.hu: Egyre népszerűbb Valentin-napra utazást ajándékozni
2023-02-14 14:39 |
Több a támogatója a szerelmesek ünnepének, mint az ellenzője - derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. Mindkét nem jellemzően 15 ezer forint alatti értékben ajándékoz ilyenkor. A férfiak zöme virággal és romantikus vacsorával köszönti kedvesét, míg a nők édességgel és valamilyen meghitt programmal - akár utazással készülnek. Legalább két eljegyzés is lesz a kutatásban résztvevők körében. Minden második válaszadó szereti a Valentin-napot és vágyakozással tölti el - a Szallas.hu friss kutatása szerint. Ugyanakkor vannak, akiket dühít vagy elszomorít, továbbá tízből négy főből nem vált ki semmilyen érzelmet az ünnep. "Érdekesség, hogy mindkét nemnél a kapcsolattal rendelkezők körében magasabb az aránya azoknak, akiket nem érint meg a Valentin-nap" - avatott a részletekbe Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. A felmérésben résztvevők 88 százalékának van kapcsolata. A párkapcsolattal rendelkezők kétharmada számít arra, hogy kedvese meglepi a szerelmesek ünnepén, és 70 százalékuk készül szintén megajándékozni választottját. Az ajándékozók körében az édesség és a romantikus vacsora a leggyakoribb meglepetés, 14 százalékuknál szenvedélyes légyott is lesz, 13 százalékuk utazással kedveskedik, minden tizedik pedig virágot ad. "A válaszokból azt látjuk, hogy a férfiak zöme virággal készül, mellé pedig romantikus vacsorát tervez, míg a nők többsége édességgel és valamilyen közös időtöltéssel kívánja megkoronázni a szerelmesek ünnepét" - mondta Kelemen Lili. A sajtószóvivő azt is hozzátette, hogy idén már nagyobb arányban vannak az ez alkalomból utazást tervezők is tavalyhoz képest, az ajándékozók ötöde szervez kiruccanást. "Arányaiban a nők válaszai között gyakrabban esett szó az utazásról - tette hozzá Kelemen Lili. - Ez trendfordulást jelent, tavaly ugyanis a férfiak harmada, a nők ötöde tervezett utazást Valentin-napra." Minden ötödik válaszadó bár most nem utazik, de jó ötletnek tartja a romantikus üdülést. Akik kihagyják, többségében (38%) anyagi okok miatt kénytelenek így dönteni. 6% pedig nem utazik el sem most, sem a jövőben ebből az alkalomból. Akik utaznak, túlnyomórészt (95%) belföldi úti célban gondolkodnak. A Szallas.hu adatai szerint februárban Budapest, Eger, Pécs, Hévíz, Gyula, Hajdúszoboszló, Zalakaros, Szeged, Visegrád és Debrecen szálláshelyeit foglalták a legnagyobb arányban. Szállásukat a legtöbben a wellness-szolgáltatás és az ár alapján választják. Sokak keresik a privát medence/jacuzzi vagy dézsafürdő opciókat, a panorámás kilátást, a felnőttbarát lehetőséget és a 100% pénzügyi biztonságot vagy a privát szaunát. Az utazók körében a programok közül a wellness magasan vezet (89%), de az étterem (45%), a városnézés (32%) és a kirándulás (31%) is gyakori. Sokan választanak boros időtöltést és mozit is. Minden tizedik vendég kiteszi majd a "Ne zavarj!" táblát. Persze akadnak olyanok is, akik extrémebb kalandot keresnek: repülés élmény, vitorlázás vagy swinger klub formájában. Az 5000 forint alatti (42,6%) és az 5-15 ezer forint közötti (42,4%) ajándékozás a leggyakoribb, 15-30 ezer forint között már csak minden tizedik válaszadó költ. Abban nagy az egyetértés, hogy ilyenkor több pár merül el az intimitás rejtelmeiben, ugyanakkor a Valentin-napi lánykérésről még mindig megoszlanak a vélemények. A válaszadók 57 százaléka szerint ugyan romantikus cselekedet, 38 százalék mégis elcsépelt tervnek gondolja. Mindezektől függetlenül legalább két lánykérés is lesz a kérdőívet kitöltők körében. Top 10 belföldi úti cél 2023 februárjában:
Rendhagyó ajándékok a kutatásban résztvevők válaszai alapján:
2023. 02. 03. - 02. 10. között a Szallas.hu online felmérést végzett, mely során a Valentin-napi szokásokat térképezték fel. A kutatásban 1512 fő vett részt. Bár a mintavétel nem reprezentatív az ország lakosságára nézve, az eredmények alkalmasak az attitűdök és trendek bemutatására.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
textíliák | elektromos kerékpár | sport | olasz divat | grill | Fóliázás | család | Airbnb | motor | emeletes ágy | jégkorong | terasz | informatikai eszközök | Bridgestone Tatabánya | coaching | építőipar | Olaszország | lakáskiadás | E.ON | dekoráció | lámpa | méz | gyerekszoba | játékpiac
|
PARTNEREINK
|