SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Felmérés szerint karácsonykor a családok együttléte a legfontosabb


Formatex Kft.: Felmérés szerint karácsonykor a családok együttléte a legfontosabb
Országos | 2015-12-18 17:30 | Formatex



Egy friss felmérésből és a korábbi évek tapasztalataiból is látszik, hogy a játék az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándék.

A Játékszigetet működtető Formatex 2015 végén 3,837 Mrd forint nettó árbevételre számít, melynek 60-70 százaléka realizálódik az ünnepek előtt. A 8 üzlettel rendelkező vállalatnál a tavalyi évhez képest valamivel 10 százalék alatti bevétel növekedéssel számolnak. A Formatex több, mint 500 fős felmérése arra világított rá, hogy azt szeretjük a legjobban karácsonykor, ha együtt a család, majd pedig azt, ha együtt játszik a család. Ajándékot adni kétszer annyian szeretünk, mint kapni. A két ünnep között pedig a legtöbben játszunk a játékokkal, ami karácsonyra érkezett, vagy rokonokat látogatunk, vagy pihenünk. A válaszadók 9 százaléka kirándul, vagy utazik, a megkérdezett családok 4 százaléka pedig nem tud együtt lenni, mert a szülők dolgoznak.

"Idén karácsonykor 8000 forint körül alakul a vásárlói kosár játékboltjainkban, ugyanakkor a webáruházunkban 11-12 ezer forintos átlagos költésre számítunk. A tavalyihoz képest 8 százalékkal nőhet a karácsonyi forgalom, ezzel egyidőben az online felületeken 230%-os fejlődés tapasztalható" - mondta el a Formatex ügyvezetője, Borhi János.

A Formatex több, mint 500 főt kérdezett meg arról, hogy mit szeretnek legjobban a karácsonyban. A válaszadók 45 százaléka azt szereti legjobban, ha együtt van a család, 33 százalékuk pedig azt, ha együtt játszik a család. 12% a legjobban szeret ajándékot adni, 5 százalék pedig ajándékot kapni, 5 százaléknak pedig a finom vacsora a kedvence. A kérdések arra is választ kerestek, hogy mivel tölti a család a két ünnep közötti napokat. A válaszadók 4 %-a állította, hogy nem tud együtt lenni a család mert a szülők dolgoznak, a megkérdezettek közel fele játszik a karácsonyra kapott játékokkal, 22 % rokonokat látogat, 15% pihen, 9% utazik, vagy kirándul, egy százalék körüli azoknak az aránya, akik visszaviszik a nem tetsző ajándékokat, vagy vásárolnak.

Az idén 20 éves, magyar tulajdonú Formatex Kft a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő vállalat az elmúlt két évtized alatt 2 főről 108 főre növelte munkatársainak számát, az 1995-os 25 millió forintos árbevétele 3800 millióra gyarapodott, 2012-ben megvásárolták a Játéksziget bolthálózatot. A cég a 35-40 milliárdosra becsült magyarországi játékpiacon közel 4 milliárd forintos bevétele alapján nagyjából 10 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Formatex a magas játszóértékkel bíró játékokra és a játékipari újdonságokra építi üzletét. Elsőként tették játékboltban is kaphatóvá a korábban gyerekek számára elérhetetlennek számító, beépített mesterséges intelligenciával rendelkező rádió távirányítású beltéri helikoptert és egyéb, egy-egy játékipari kategóriáját megújító játékot, mint például a 3D nyomtatás elvén alapuló, különleges tollakkal megrajzolható, majd egy speciális eljárás segítségével három dimenzióban felépíthető készletet. Olyan technológiai újdonságokat felvonultató játékokat is behozott a Formatex, mint a gesztusokkal irányítható lebegést szimuláló játékok, vagy különböző, táskákat, melyekbe a beépített szenzorok lehetővé teszik, hogy egy-egy táska alkalmazkodjon a gyerekeken lévő ruha színéhez. A plüssállatok is új funkciókkal bővültek, némelyikbe pakolni lehet, vannak olyanok is, melyeket etetni lehet, mások pedig akár három különböző állatka alakjában jelenhetnek meg.

A Formatex stratégiájának sikerét az is alátámasztja, hogy a Tesco nemcsak magyarországi, hanem közép-európai központi játékbeszállítójának is választotta, így innovatív játékokkal látja el a cseh, a szlovák és a lengyel Tesco hálózatot is. Mivel a lengyel játékpiac az elmúlt években 10% fölötti növekményt mutatott fel, míg a magyar piacon ez az érték egyszámjegyű maradt, ezért a Formatex úgy döntött, hogy Lengyelországba nemcsak a Tescon keresztül, hanem más bolthálózatokon keresztül is értékesít, például a Toys'R'Us, a Smyk, vagy a lengyel Biedronka boltokban. Árbevételeinek 22 %-át a külföldi piacokról kívánja realizálni.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!