|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Veszélybe sodorhatjuk online biztonságunkat
INTERNET
Kaspersky Lab: Veszélybe sodorhatjuk online biztonságunkat
Országos | 2015-12-22 13:30 | LEWIS PR
Az internetfelhasználók közel fele (44%) elismerte, hogy megosztotta már jelszavát valakivel, vagy láthatóvá tette valaki számára, derült ki a Kaspersky Lab legutóbbi fogyasztói felméréséből. Ez az adat jól mutatja a kiberhozzáértés hiányát, valamint igen egyszerűvé teszi a kiberbűnözők számára az otthoni felhasználók online életéhez való hozzáférést. Amikor a jelszavak fontosságáról esett szó, a válaszadók szükségesnek tartották az erős jelszavak alkalmazását az olyan szolgáltatásoknál, amelyeknek a legmagasabb értéket tulajdonították. A felhasználók szerint az erős jelszavakra leginkább az online bankolásnál (54%), az e-mailezésnél (44%) és a közösségi oldalaknál (21%) van szükség. A megkérdezett otthoni felhasználók úgy vélik, hogy az online vásárlások és a fizetésre szolgáló alkalmazások szintén erős jelszavakat igényelnek, de ezt nem tartották annyira fontosnak. Csak 29%-uk tartotta az online vásárlást fontos szolgáltatásnak, bár a válaszadók több mint egyharmada (38%) érezte úgy, hogy indokolt az erős jelszó. Ráadásul csupán 29%-uk értett egyet azzal, hogy az online fizetési rendszerek erős jelszót igényelnek, és valamivel kevesebb mint 23%-uk értékelte ezeket a szolgáltatásokat fontosnak. Ennél is aggasztóbb a tény, hogy bár a fogyasztók egyetértettek abban, hogy az online pénzügyi tranzakciók erős jelszavakat igényelnek, több mint a negyedük (29%) úgy gondolja, hogy nincs szükség a bejelentkezési adatok további védelmére ezen szolgáltatások igénybevételekor. Arra számítanak, hogy a márkák, amelyektől vásárolnak, minden szükséges védelmet biztosítanak. Még nagyobb kockázatnak teszi ki személyes információit az internethasználók harmada (33%), akik ugyancsak elismerték, hogy szabadon megosztják jelszavaikat a családtagokkal. 44%-uk nem csupán megosztotta a jelszavakat, hanem mások számára látható helyen hagyta. Tízből egy (11%) megoszt jelszavakat barátokkal és meglepő módon 6%-uk a kollégáival is. És az otthoni felhasználók több mint egyharmada (38%) csak egy e-mail címet használ minden célra, és ennek a jelszónak a megosztása másokkal igen költséges lehet. Ha illetéktelen kezekbe kerül, ez a jelszó feloldhat minden információt, amelyet az e-mail fiókban tárolnak. "A felhasználóknak hozzáértőbben kellene viszonyulniuk jelszavaikhoz. Ha egyszer megosztják, nagyon nehéz nyomon követni, hogy hol köt ki a jelszó. A kutatásaink szerint az emberek nem értik, hogy miért van szükség erős jelszavakra és miért kell ezeket bizalmasan kezelniük. Nyilvánvalóan elvárható egy baráttól vagy családtagtól, hogy ne hozza tudatosan nyilvánosságra a jelszavainkat, de ha megosztjuk ezeket, akkor megnő a veszélye annak, hogy rossz kezekbe kerülnek. Ez könnyű hozzáférést biztosíthat a kiberbűnözőknek a személyes és pénzügyi információkhoz, valamint a feltört számlákat arra használhatják, hogy fertőzött hivatkozásokat és fájlokat osszanak meg, másokat károsítva meg ezzel. A legrosszabb esetben teljes személyazonosságok is veszélybe kerülhetnek. Még a legösszetettebb jelszó is gyengévé válhat, ha mások által látható, úgyhogy mindenki tartsa meg magának a jelszavait." - mondta David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója. A jelszavak integritásának megőrzése érdekében a Kaspersky Password Manager (amely része a Kaspersky Total Security - multi device-nak) egy extra védelmi réteget biztosít azáltal, hogy biztonságosan tárolja az összes jelszót, és szinkronizálja őket minden eszközzel. A termék erős jelszavakat generál, és automatikusan bejelentkezik az értékes alkalmazások, fiókok és webhelyek biztonságos elérése érdekében.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Olaszország | elektromos kerékpár | Airbnb | méz | coaching | család | jégkorong | Fóliázás | lámpa | építőipar | gyerekszoba | lakáskiadás | motor | Bridgestone Tatabánya | grill | textíliák | terasz | olasz divat | emeletes ágy | informatikai eszközök | E.ON | játékpiac | dekoráció | sport
|
PARTNEREINK
|