|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Romániában az internetfelhasználók kétharmada nem rendelkezik alapv...
INTERNET
MTI: Romániában az internetfelhasználók kétharmada nem rendelkezik alapvető digitális készségekkel
2022-04-26 10:17 |
Romániában mintegy 13 millió (74 év alatti) felnőtt használta már életében az internetet. Több mint tízmillió nem rendelkezik alapvető digitális készségekkel - mutatott rá a digitális kirekesztettségről szóló, közzétett elemzésében az economedia.ro gazdasági portál. Bár Romániában a statisztikai intézet 2021-es adatai szerint a települések 96 százalékában van vezetékes internetszolgáltatás és a háztartások 80,8 százalékában van internet, amivel a tizedik helyen áll az európai uniós rangsorban, az ország mégis sereghajtó a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő DESI-mutató tekintetében. Ez főleg a digitális készségek alacsony szintjének tudható be, amelyben Románia utolsó előtti, illetve a digitális közszolgáltatások fejletlenségének tulajdonítható - ez utóbbi mutatót tekintve Románia az utolsó helyen áll az EU-ban. A lap az európai uniós összehasonlításokban szereplő 16-74 éves korosztály internethasználatát részletezve egy sor statisztikai adattal példázza, miben nyilvánul meg Romániában a digitális kirekesztettség. Az internetfelhasználók kevesebb mint 17 százaléka használta a világhálót a hatóságokkal vagy közszolgáltatókkal kapcsolatos ügyintézésre. Alig 18,5 százalékuk használja az internetes banki szolgáltatásokat, 35,5 százalékuk veszi igénybe az internetet álláskeresésre, és kevesebb mint 39 százalékuk használja a világhálót arra, hogy termékekről vagy szolgáltatásokról tájékozódjon, vagy a gyanús információk valóságtartalmát ellenőrizze. A felhasználók 50,7 százaléka használja kapcsolattartásra az elektronikus levelezést, 76,3 százalékuk pedig használta már hang- vagy videóhívás lebonyolítására az internetet. Az utóbbi időben folyamatosan erősödő online kereskedelem a 2020-as 58,2 százalékos csúcs után tavaly valamelyest visszaesett: 2021-ben a romániai internetezők 57,3 százaléka rendelt illetve vásárolt árut és szolgáltatásokat a világhálón. Az interneten vásárlók 68,6 százaléka a 16-34 éves korosztályhoz tartozott, a nyugdíjas internethasználók 71,4 százaléka sosem vásárolt ezen a módon.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
szobanövény | villanyszerelés | család | Baron | póló | home office | ajándék | Revolut | E.ON | juttatás | műszaki pálya | utalvány | immunrendszer | coaching | Green Pledge | CBD olaj | hajmaszk | Pesterzsébeti Mentőállomás | SNPR Store | frizura | Knorr-Bremse | bankszámla | kaputelefon | alkatrész
|
PARTNEREINK
|