KUTATÁSOK | Az internethasználók fele még mindig nem tartja biztonságosnak az online banki ügyintézést
Az internethasználók fele még mindig nem tartja biztonságosnak az online banki ügyintézést
2015-06-25 10:29:00



Bevezető

Kaspersky
Az internethasználók közel fele (46%) úgy véli, hogy az online banki ügyintézés nem olyan biztonságos, mintha személyesen intéznék pénzügyeiket, derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös felméréséből.

Ezen félelmek ellenére az emberek többsége bizonyos kifizetéseket online bonyolít le, azonban sokan még az alapvető biztonsági intézkedéseket sem teszik meg ezzel kapcsolatban.

A legegyszerűbb módja a bűnözők számára az online bankszámlákhoz való hozzáférésnek, ha a számlatulajdonosnak adják ki magukat. A bankszámlára vonatkozó adatok illetéktelen megszerzésének egyik módja az adathalászat, amikor egy csaló oldalon a felhasználók óvatlanul megadják az azonosítójukat és a jelszavukat. A másik módszernél a bűnözők egy banki trójai segítségével szerzik meg a bejelentkezési információkat, amikor a felhasználó belép a bank hivatalos oldalán keresztül. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt sérülékenyek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős hányada (49%) érzi úgy, hogy kiszolgáltatott az online pénzügyi tranzakciók során. Sőt, a fele (54%) arról számolt be, hogy az offline fizetés megbízhatóbb, mint az online módszer, és 46 százalékuk egyetért abban, hogy a személyes banki ügyintézés biztonságosabb, mint az online eljárás.

A félelmek ellenére a legtöbb internethasználó él az online fizetések lehetőségével: a megkérdezettek 76 százaléka használja asztali gépét vagy laptopját online fizetésre, 22 százalékuk ezt tableten intézi, 30 százalékuk pedig okostelefonon keresztül. 12 százalékuk smart TV tulajdonos és többek között erre a funkcióra is használja készülékét. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy ötből egy felhasználó nem tesz semmit pénzügyi adatai védelme érdekében.

"Ha az ügyfelek a hagyományos, offline ügyintézést választják az internetes csalástól tartva, ez megakadályozza a magas jövedelmezésű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez arra kényszeríti a bankokat, hogy alacsony árrésű ágazatokba invesztáljanak. Eközben azok, akik használják az online és a mobil fizetési módokat, állandóan aggódhatnak amiatt, hogy a pénzüket kockáztatják ami a bank hírnevét is csorbíthatja. Ezért manapság a bankoknak kiemelt feladata, hogy a szükséges technológiák alkalmazásával biztonságos környezetet teremtsenek ügyfeleik számára. Ez nem csak partnereik megnyugtatását szolgálja, hanem a gondatlan ügyfelek kockázatát is csökkenti, akik egyébként fontos pénzügyi adatokat veszítenének el felelőtlen magatartásuk miatt, " mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó részlegének globális vezetője.

Az egyik megoldás erre a problémára a Kaspersky Fraud Prevention termék, egy többszintű védelmi platform, amelyet kifejezetten a bankok számára fejlesztettek ki. A Kaspersky Fraud Prevention megvédi a pénzügyi adatokat az ügyfelek eszközein, ezáltal növeli a felhasználói lojalitást, csökkenti a bankokat ért incidensek és kártérítések kockázatát, továbbá megóvja a bankokat reputációjuk egy adatlopási ügy következményeként való elvesztésétől. A platform képes megvédeni a Windows, a Mac, a Windows Phone, az Android és az iOS operációs rendszert használó eszközök tulajdonosait.