|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Stabil a hazai kisker forgalma
KUTATÁS
Nielsen: Stabil a hazai kisker forgalma
2019-01-09 19:40 |
Európa-szerte stabil a kiskereskedelem teljesítménye: a kontinens 2018 harmadik negyedévi 3,7%-os bővüléséhez a töretlen fogyasztói bizalom és az alacsony infláció is hozzájárult. Ehhez az eredményéhez képest a magyar kiskereskedelem több mint kétszer gyorsabb ütemben, 7,6%-kal bővült a vizsgált időszakban, ezzel tartja bérelt helyét a top 3-ban: csak Törökországban és Finnországban regisztrált magasabb forgalmat a a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése. Töretlen a hazai kiskereskedelem lendülete: A mennyiségi eladás 3,4 százalékkal nőtt a 2017. év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, Európában ez az érték 1% volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 4,2 százalékon állt, míg Európában az értékbeli növekedés fő motorja volt: 2,7%-kal növekedett az árszínvonal-változás hatására a piac. A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 7,3 százalékkal bővült, míg 8,9 százalékos növekedési ütemével a vegyi áruk piaca még erre is rávert. Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül mindegyiknél bővülést regisztrált a Nielsen. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (+21,0%), őt követi Finnország (+7,6%) és Magyarország (+7,6%). A lista további alakulása: Lengyelország (+5,9%), Hollandia (+3,8%) és Egyesült Királyság (+3,5%). A lista végén Ausztria (+0,8%), Dánia (+1,0%) és Csehország (+1,0%) áll. Az európai kiskereskedelem növekedését - az eurózóna GDP-csökkenése dacára - a stabil fogyasztói bizalom (Európában átlagosan 87 pont) és a folyamatos, enyhe áremelkedés eredményezte; a 3,7%-os negyedévi eredmény a legmagasabb érték 2012 óta. Az éves infláció mértéke az Eurostat szerint Európa-szerte stabilan +1,7%-on áll, hasonló értéket várnak 2019-re is. Nyugat-Európában erős nyarat tudhatott maga mögött a kiskereskedelem, amelyhez a világbajnokság és enyhe infláció is hozzájárult. Ezzel a mennyiségi növekedés mértéke visszaállt az elmúlt másfél évre jellemző 1 százalék körüli értékre. Ami a jövőt illeti: a kevésbé kedvező külső tényezők okán az utóbbi idők gazdasági lendülete valamelyest kezd alábbhagyni. A politikai bizonytalanság és az olaj emelkedő ára nagyobb költségeket, magasabb rezsiszámlákat, drágább utazásokat, ró a fogyasztókra. Mindezek miatt elképzelhető, hogy Európában hamarosan tetőzik a kiskereskedelem bővülése.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Csorvási Gazdák | Pampers | dekoráció | állásinterjú | kerítés | Pesterzsébet | Máltai Szeretetszolgálat | takarmány | pályakezdő | hajgyógyászat | háztervezés | űrlap | Gáz | Légzésfigyelő pulzoximéter | elkóborolt kutyák | Mol | Pakisztán | P&G | munkáltató | home office | DIGI | Rossmann | pedagógus | Jelenlét Ház
|
PARTNEREINK
|