|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nőtt a beruházási kedv a magyar vállalatoknál - Idén többet költötte...
KUTATÁS
![]()
Tablazat.hu: Nőtt a beruházási kedv a magyar vállalatoknál - Idén többet költöttek eddig a magyar cégek
Országos | 2017-04-26 10:00 | Sakkom Interaktív
Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek. Jobban megy idén a cégeknek, és ez a vállalati beszerzéseken is jól látszik: 2016 első negyedévéhez képest idén 7,5 százalékkal emelkedett a vásárlások összértéke a Táblázat.hu adatai szerint. Kiugróan magas volt a növekedés az építőipari tevékenységek ellátásához szükséges gépek, berendezések területén, de ezenfelül a mezőgazdasági gépek iránt is jelentősen megnőtt a kereslet 2016-hoz képest. "Mindig a konjunktúrát jelzi, ha megindulnak a fejlesztéshez, beruházáshoz és az eszközpark korszerűsítéséhez kapcsolódó vállalati vásárlások. Ez utóbbit ráadásul a szakemberhiány is gerjeszti" - mondta Solt Ádám, a Táblázat.hu beszerzési portált üzemeltető Industria Magyarország Kft. ügyvezetője. A szakember hozzátette, a piac nagymértékben függ az EU-s pályázatoktól. Különösen igaz ez a gyártás területén, ahol egy szerszámgép akár több 100 milliós tétel is lehet. Ha van pályázat, akkor annak pozitív hatása általában más, a támogatásokból közvetlenül nem részesülő területekre is begyűrűzik. Az ár már másodlagos? A gazdasági fellendülés hatására változóban van az is, hogy a cégek mi alapján választanak beszállítót. Míg korábban, akár csak 1-2 éve az ár volt a meghatározó tényező, egyre inkább előtérbe kerülnek más szempontok, mint például az eszköz várható élettartama, fenntartási költsége, szervizigénye. "A magyar vállalatok egyre tudatosabban szereznek be, s habár a döntés továbbra is gazdasági alapon történik, de nemcsak az adott pillanatra, hanem több évre előre gondolkodnak, vagyis nem a pillanatnyi ár a meghatározó, hanem a 2-5 évre kivetített teljes költség" - tette hozzá Solt Ádám. A Táblázat.hu évente ismétlődő kutatásának friss eredménye alapján a hazai beszállítók 85 százalékára jellemző, hogy ajánlás útján jutnak új vevőhöz, de ma már minden negyedik cég sikeresen alkalmazza az elektronikus b2b piactereket a megfelelő beszállító kiválasztása során. "Az Ipar 4.0 ezen a területen is érezteti hatását, hiszen az online beszerzés egyszerűbb, gyorsabb és kevésbé munkaerő-igényes alternatívát kínál a cégek számára eszközvásárláshoz" - mondta Solt Ádám. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
első cipő | matrica | oregánóolaj | lakberendezés | 57. Kékszalag | dekoráció | AI technológia | Lidl | napelem | Bátor Tábor | Yettel | SPAR | ajtó | légzés | E.ON | üzleti biztonság | Raiffeisen Nagydíj | ALDI | baba fejlődés | tok | üzleti siker | gyerekszoba | bútorgyártás | Autókulcs
![]() |
PARTNEREINK
|