|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Az áruhitelek, és a személyi kölcsönök voltak a legnépszerűbbek tava...
KUTATÁS
![]()
MTI: Az áruhitelek, és a személyi kölcsönök voltak a legnépszerűbbek tavaly
2017-03-14 22:02 |
Az áruhitelek, valamint a személyi kölcsönök voltak 2016-ban a hitelpiac legnépszerűbb termékei - derül ki a Cofidis legfrissebb országos reprezentatív felméréséből. Tavaly a teljes lakosság 18 százaléka vett fel hitelt, ebből legtöbben, 5 százalékban áruhitelt és 4 százalékban személyi kölcsönt vettek fel. Ez árnyalatnyi változást jelent az előző évi adatokhoz képest. A jelenleg lakáshitelt törlesztők számában csökkenés tapasztalható az elmúlt öt év adatait megvizsgálva: lakáshitellel most a teljes lakosság 16 százaléka rendelkezik, míg ez az arány 2012-ben 20 százalék volt. Személyi kölcsön kategóriában az elmúlt egy évben igénylők körében az átlagos felvett hitelösszeg 500 ezer forint, ugyanakkor a többség 400 ezer forintnál kisebb összeget vett fel. Áruhitel kategóriában 128 ezer forint az átlagos hitelösszeg, az igénylők többsége azonban 100 ezer forintnál kisebb összeget kért. A Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint jelenleg minden negyedik felnőtt törleszt banki vagy pénzintézeti kölcsönt, a hitellel rendelkezők felének van olyan szerződése, amelyet az utóbbi egy évben kötött. A törlesztők többségének egyetlen hitele van, de közel egyharmaduk több hitelt is fizet, három vagy annál több élő szerződése csak a magyarok 3 százalékának van. A harmincas-negyvenes korosztály él leginkább a hitelfelvétel lehetőségével, körükben az átlagosnál lényegesen magasabb - 55-60 százalék körüli - a hitellel rendelkezők aránya, miközben a 18-29 évesek alig több mint egynegyede, a hatvanas éveikben járóknak pedig csupán egyötöde tartozik a törlesztők közé. A következő negyedévben a magyarok mindössze 2 százaléka tervez hitelt felvenni, összességében azonban 10 százalékuk tartja elképzelhetőnek, hogy mégis külső anyagi segítségért folyamodik. A személyi kölcsön (3 százalék) és az áruhitel (2 százalék) változatlanul a leginkább elképzelhetőnek tartott termék, ezt követi a lakáshitel (2 százalék). ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
baba fejlődés | Raiffeisen Nagydíj | Autókulcs | FoxPost | tok | lakberendezés | E.ON | 57. Kékszalag | matrica | ajtó | bútorgyártás | gyerekszoba | Packeta | üzleti biztonság | ALDI | első cipő | oregánóolaj | dekoráció | üzleti siker | SPAR | ACG | napelem | AI technológia | Yettel
![]() |
PARTNEREINK
|