|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Légi ipar | Jelentősen romlott a Lufthansa-csoport pénzügyi helyzete
LÉGI IPAR
![]()
MTI: Jelentősen romlott a Lufthansa-csoport pénzügyi helyzete
2019-05-07 07:01 |
Jelentősen romlott a német Lufthansa-csoport pénzügyi helyzete a március 31-ével záródott első negyedévben a tavalyihoz képest. A legtöbb pénzt a diszkont légitársaságok üzemelése vitte el - derül ki a Lufthansa-csoport honlapján közzétett pénzügyi jelentésből. Az adatok szerint az öt légitársaságot összefogó cégcsoport az első negyedévben a tavalyihoz képest mindössze 3 százalékkal tudta növelni árbevételét, amely így 7,8 milliárd eurót tett ki. A költségek azonban ennél jóval nagyobb mértékben, 8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, a társaság 8,7 milliárd eurót fordított üzemelésre. A kiigazított üzemi eredmény ennek nyomán 336 millió euró veszteséget mutatott a negyedév végén, szemben a tavaly ugyanilyenkor rögzített 52 millió eurós nyereséggel. Az adózott eredmény a 2018 első negyedévi 39 millió eurós veszteség után idén 342 millió eurós mínuszban zárt, ez 777 százalékos mélyrepülésnek felel meg. Az öt légitársaság közül mindössze egy, a legnagyobb haszonkulccsal dolgozó Swiss volt nyereséges, a zürichi székhelyű társaság 40 milliós nyereséget hozott, de ebben is 57 százalékos visszaesés mutatkozott. A hálózatos cégek közül a Lufthansa 102 milliós veszteséget termelt szemben a tavalyi 107 milliós nyereséggel, az Austrian Airlines 73 millióról 99 millióra növelte üzemi veszteségét. A diszkont Eurowings, valamint a pénzügyileg vele együtt kezelt Brussels Airlines ismét negatívban zárta a negyedévet, 256 milliós idei vesztesége 20 százalékkal rosszabb eredmény, mint tavaly ugyanilyenkor. A német légitársasági csoport a magasabb kerozinárakat, valamint az európai piaci túlkapacitás miatti többletköltséget és jegyárcsökkenést okolta. Hozzátették ugyanakkor, hogy a tavalyi első negyedév kiugróan jóra sikerült, hogy az Air Berlin megszűnésével jelentős kapacitások szabadultak fel. Előrejelzésében a társaság az év végére 5 százalék körüli árbevételhez viszonyított üzemi eredményt vár, amellett, hogy kerozinköltsége a tavalyihoz képest várhatóan 600 millió euróval megugrik. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
ajtó | tok | AI technológia | 57. Kékszalag | napelem | gyerekszoba | SPAR | Yettel | ACG | Autókulcs | bútorgyártás | lakberendezés | Packeta | Raiffeisen Nagydíj | első cipő | matrica | E.ON | üzleti biztonság | baba fejlődés | dekoráció | FoxPost | ALDI | oregánóolaj | üzleti siker
![]() |
PARTNEREINK
|