SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Tíz éves a Superbrands Romania


Marketinginfo.hu: Tíz éves a Superbrands Romania
Külföld | 2015-12-04 14:30 | N4b



Egy ünnepi kiadással és egy új honlappal ünnepli 10. születésnapját a Superbrands Romániában.

A Superbrands 2005-ben lépett be a román piacra, kizárólagos stratégiai kommunikációs ügynökségnek pedig a BDR Associates-et választotta - áll a Balkans.com oldalon. A vállalat a márkák független értékelőjeként volt ismert akkor már világszerte.

A 10 év alatt 5 fogyasztói Superbrands és 2 Business Superbrands kiadvány született, 250 sikertörténettel. Az értékelést végző tanácsban 96 szakember vett részt, ők mind önkéntesen csatlakoztak a projekthez.

Az utóbbi 5 évben az alábbi 5 kategória termelte ki a legtöbb SB elismerést: elektrotechnika, élelmiszer, jármű, testápolás és otthoni cikkek. A legkevesebb címet az egészségügyi, az otthondekorációs, , a turisztikai, az üzemagyag és a kozmetikai márkák szerezték meg.

Az első számú szupermárka viszont évről évre eltérő kategóriából került elő, volt például technológiai (Google), ásványvíz (Borsec), babaápoló termék (Pampers) és mosószer (Ariel) is. A listák leggyakoribb szereplői a DHL, az Orange, a BCR, a JW Marriott, az Avon, a Coca-Cola, a Sensiblu, a Germanos, a Raiffeisen és a Borsec voltak.

"A Superbrands jelenléte többek között arra is jó, hogy a piackutatás segítségével megfigyeljük a fogyasztói kultúrát" - állítja a portál. A fogyasztói piramis változóban van és egyre népszerűbbek a hazai márkák, ez pedig a Superbrands listákon is nyomot hagy. A román márkák aránya 2013 óta alatt 10-ról 29 százalékra nőtt, jelenleg 84 hazai márka van a listán, olyan brandek, mint a Borsec, a Medlife vagy a Catena.

Az is változott az évek során, hogy mely márkák a legismertebbek és a leginkább jó hírűek. 2007-ben e tekintetben még a telekommunikációs cégek vitték a prímet (Orange, Vodafone), idén viszont a Renault bizonyult az abszolút győztesnek. Érdekesség, hogy a Superbrands olyan moldovai márkákat is beemelt a listáira, mint a Purcari, vagy az Orhei Vit.

A digitalizáció egyre inkább meghatározza az egyes márkák elfogadottságát, ezen a téren a könnyű elérhetőség, a kezelhetőség és az interaktivitás bizonyulnak a legfontosabb tényezőknek. A digitális térben a H&M, a Dedeman és az eMag számítanak a legerősebbeknek.

"A 20. század egyoldalú kommunikációja a múlté, az új rendszerben pedig nincs hova bújni" - mondta Catalina Rousseau, a Superbrands Romania vezetője. "Egyre több fogyasztó jön rá, hogy nagyobb hatalmuk van a márkák felett, első sorban a közösségi médiának hála. Manapság nagyon magasak a vásárlók elvárásai. Nem elég csak ott lennie egy márkának, hallatnia is kell a hangját. A fogyasztók megtanulták megfejteni, hogy kik is vagyunk a reklámkampányok mögött.

"A kutatások azt bizonyítják, hogy igenis léteznek aranyat érő márkák, és véghezviszik küldetésüket: megfelelnek a fogyasztói elvárásoknak. Ezek a román szupermárkák" - tette hozzá Raluca Costache, a Superbrands romániai programizgatója.
A Superbrands a világ több mint 100 országában működik, és 20 éve értékeli a márkákat a helyi piacokon.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!