|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Tíz éves a Superbrands Romania
HIRDETŐ/MÁRKA
![]()
Marketinginfo.hu: Tíz éves a Superbrands Romania
Külföld | 2015-12-04 14:30 | N4b
Egy ünnepi kiadással és egy új honlappal ünnepli 10. születésnapját a Superbrands Romániában. A Superbrands 2005-ben lépett be a román piacra, kizárólagos stratégiai kommunikációs ügynökségnek pedig a BDR Associates-et választotta - áll a Balkans.com oldalon. A vállalat a márkák független értékelőjeként volt ismert akkor már világszerte. A 10 év alatt 5 fogyasztói Superbrands és 2 Business Superbrands kiadvány született, 250 sikertörténettel. Az értékelést végző tanácsban 96 szakember vett részt, ők mind önkéntesen csatlakoztak a projekthez. Az utóbbi 5 évben az alábbi 5 kategória termelte ki a legtöbb SB elismerést: elektrotechnika, élelmiszer, jármű, testápolás és otthoni cikkek. A legkevesebb címet az egészségügyi, az otthondekorációs, , a turisztikai, az üzemagyag és a kozmetikai márkák szerezték meg. Az első számú szupermárka viszont évről évre eltérő kategóriából került elő, volt például technológiai (Google), ásványvíz (Borsec), babaápoló termék (Pampers) és mosószer (Ariel) is. A listák leggyakoribb szereplői a DHL, az Orange, a BCR, a JW Marriott, az Avon, a Coca-Cola, a Sensiblu, a Germanos, a Raiffeisen és a Borsec voltak. "A Superbrands jelenléte többek között arra is jó, hogy a piackutatás segítségével megfigyeljük a fogyasztói kultúrát" - állítja a portál. A fogyasztói piramis változóban van és egyre népszerűbbek a hazai márkák, ez pedig a Superbrands listákon is nyomot hagy. A román márkák aránya 2013 óta alatt 10-ról 29 százalékra nőtt, jelenleg 84 hazai márka van a listán, olyan brandek, mint a Borsec, a Medlife vagy a Catena. Az is változott az évek során, hogy mely márkák a legismertebbek és a leginkább jó hírűek. 2007-ben e tekintetben még a telekommunikációs cégek vitték a prímet (Orange, Vodafone), idén viszont a Renault bizonyult az abszolút győztesnek. Érdekesség, hogy a Superbrands olyan moldovai márkákat is beemelt a listáira, mint a Purcari, vagy az Orhei Vit. A digitalizáció egyre inkább meghatározza az egyes márkák elfogadottságát, ezen a téren a könnyű elérhetőség, a kezelhetőség és az interaktivitás bizonyulnak a legfontosabb tényezőknek. A digitális térben a H&M, a Dedeman és az eMag számítanak a legerősebbeknek. "A 20. század egyoldalú kommunikációja a múlté, az új rendszerben pedig nincs hova bújni" - mondta Catalina Rousseau, a Superbrands Romania vezetője. "Egyre több fogyasztó jön rá, hogy nagyobb hatalmuk van a márkák felett, első sorban a közösségi médiának hála. Manapság nagyon magasak a vásárlók elvárásai. Nem elég csak ott lennie egy márkának, hallatnia is kell a hangját. A fogyasztók megtanulták megfejteni, hogy kik is vagyunk a reklámkampányok mögött. "A kutatások azt bizonyítják, hogy igenis léteznek aranyat érő márkák, és véghezviszik küldetésüket: megfelelnek a fogyasztói elvárásoknak. Ezek a román szupermárkák" - tette hozzá Raluca Costache, a Superbrands romániai programizgatója. A Superbrands a világ több mint 100 országában működik, és 20 éve értékeli a márkákat a helyi piacokon. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
üzleti siker | bútorgyártás | SPAR | 57. Kékszalag | Packeta | üzleti biztonság | E.ON | első cipő | ALDI | dekoráció | Autókulcs | oregánóolaj | baba fejlődés | tok | lakberendezés | matrica | napelem | FoxPost | ajtó | AI technológia | Yettel | Raiffeisen Nagydíj | gyerekszoba | ACG
![]() |
PARTNEREINK
|