|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Konferencia | Az okostelefon nem jövő, hanem jelen
KONFERENCIA
![]()
smartmobilhq: Az okostelefon nem jövő, hanem jelen
Budapest | 2011-04-18 | endlessmobil
Óriási érdeklődés mellett zajlott a Smartmobil 2011 konferencia A T-Mobile főtámogatásával, óriási érdeklődés mellett zajlott a hazai okostelefon ágazat konferenciája, a Smartmobil '11, Budapesten. 700-nál is több vendég, 83 hazai és külföldi szakmai résztvevő, féltucat kerekasztal-beszélgetés, illetve valahány meghatározó iparági szereplő jelenléte jelzik a szegmens jelentőségét. A tavalyi évben iPhone vs. Android néven elsőként megrendezett és jövőkonferenciaként pozícionált esemény jogutódja idén bebizonyította, hogy az okostelefonok gyors elterjedésének gazdasági, technológia, és társadalmi hatásaival számolni kell. A konferencián délelőtt és délután is két párhuzamos szekció várta az érdeklődőket az általános trendektől, az alkalmazásfejlesztőkön át a mobilmarketing megoldások, mobil e-kereskedelem, illetve a befektetési praktikák és lehetőségek is. Pintér Róbert, az Ipsos Online Services ügyfélkapcsolati igazgatója napindító prezentációjában hangzott el a friss kutatási adat, miszerint Magyarországon jelenleg 1,3 millió okostelefon van forgalomban (IDC), a 18-49 év közötti interneteléréssel rendelkező magyar lakosok 24%-a (Ipsos) rendelkezik ilyen eszközzel, 48% pedig gondolkodik a beszerzésén. Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese mobilszolgáltatói oldalról szintén hasonló tendenciákról számolt be előadásában. A statisztikák tükrében a hazai felhasználók több mint 72%-a már aktívan használja készülékét internetezésre. "Az internet most zajló forradalmában az okostelefonok és a táblagépek mellett a mobilinternet játssza majd a főszerepet" - mondta el Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, hozzátéve: "A gyors ütemben fejlődő, kedvező áron elérhető eszközök nagy választéka, a jó minőségű szélessávú internet-hozzáférés, az alkalmazásboltok és a mobil tartalomszolgáltatás sikeres üzleti modellje, valamint az állandó online jelenlét igénye együttesen alakítják át az internethasználatot. A jövőben az okostelefonoknak is köszönhetően a mobilinternetezés ugyanolyan természetes lesz, mint ma a mobiltelefonálás. A legdemokratikusabb kommunikációs csatornaként a net a háztartások többségében és szinte minden felhasználó zsebében jelen lesz, elterjedtségét pedig a háztartásokra vetített elérés helyett az egy főre jutó internetkapcsolatok számával mérjük majd." Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatója rávilágított a terület egyik legfőbb üzleti jelentőségére, miszerint az okostelefon használat során a felhasználók az eddig haszontalanul eltöltött időt tudják kihasználni. A hatékonyság természetesen továbbra is kérdés marad, hiszen a konferencián megtudtuk, hogy a naponta világszerte Angry Birds népszerű mobilos játékra fordított 200 millió percnyi idő elég lenne a Wikipedia teljes frissítésére. Az okostelefonozással eltöltött idő természetesen a szolgáltatóknak, az alkalmazásfejlesztőknek, és a hirdetőknek dolgozik. Utóbbi piac 2009-2015 között várhatóan megtízszereződik majd. A Microsoft App építők szekcióban tartott előadásokból kiderült, hogy okostelefonos mobilos platformok tekintetében is folyamatos változás mutatkozik a piacon. A Symbian továbbra is tartja vezető pozícióját, a tavalyi "underdog" Android mára megelőzte az iPhone operációs rendszerét az iOS-t, illetve megérkezett az új kihívó, a Windows Mobile-t váltó Windows Phone 7, amely mellett már számos gyártó letette a voksát. "Nagyon örülünk, hogy részt vehettünk a Smartmobil '11 konferencián. A Smartmobil '11 jó lehetőséget adott számunkra, hogy bemutassuk és előkészítsük a Windows Phone 7 magyarországi piacra történő bevezetését. A rendezvény jól mutatja, hogy az intelligens telefon platformok piacán óriási lehetőségek adottak. Nagy invesztícióval készülünk, hogy a Microsoftot az intelligens mobil alkalmazásplatform piacán megjelenítsük." - mondta Bátorfy Zsolt, a Microsoft Magyarország fejlesztési és platformszakértője. Az alkalmazásfejlesztői szekcióban számos mobilgyártó legújabb platform- és tartalmi alapú fejlesztését mutatta be. A hazai és nemzetközi mobilpiac egyik legbefolyásosabb szereplőjeként a Smartmobil '11-en a Nokia is képviseltette magát. "Örömmel láttuk, hogy a Smartmobil 2011 rendezvényen a hazai telekommunikációs szakma számos képviselője részt vett, és véleményt nyilvánított a legfontosabb kérdésekben." - nyilatkozta Dankovics Tamás, a Nokia üzletfejlesztési igazgatója. "Bemutattuk többek között a Nokia új kommunikátorát, a Nokia E7 okostelefont, valamint a fejlesztőknek kínált üzleti rendszerét, melynek középpontjában a Nokia alkalmazásboltja, az Ovi Áruház áll, ahol világszerte jelenleg 225 millió, és a jövőben még további 150 millió Symbian felhasználó számára tehetik elérhetővé alkalmazásaikat." A PortfoLion befektetői szekcióban fontos információkat és első kézből való tapasztalatokat hallhattak az okostelefonos területen próbálkozó vállalkozók is. A piac méretével a hozzáférhető és befektetetett tőke mennyisége is nő, kérdés marad azonban, hogy esetleg egy újabb, a 2000-es évek elején tapasztalt dot.com lufiról van-e szó. Mindenesetre egyre több a sikeres próbálkozás, sőt, idén is vannak olyan hazai próbálkozások, amelyek a befektetett tőke segítségével valóban világméretű üzletté nőhetnek, mint például a Sanoma Év alkalmazása díját elnyerő LogMeIn vagy az immár okostelefonos applikáció formájában is hozzáférhető Pocket Guide városkalauz, amely fejlesztőinek a közelmúltban majd 400 millió forintos tőkeinjekcióra sikerült szert tennie. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
légzés | ajtó | E.ON | lakberendezés | Autókulcs | ALDI | bútorgyártás | tok | oregánóolaj | Lidl | első cipő | üzleti siker | matrica | akkumulátor | baba fejlődés | Környezetbarát tálak | SPAR | Raiffeisen Nagydíj | 57. Kékszalag | Bátor Tábor | napelem | AI technológia | gyerekszoba | dekoráció
![]() |
PARTNEREINK
|