Nielsen
|
|
KUTATÁSOK | Négy fő trend az online kiskereskedelemben
Négy fő trend az online kiskereskedelemben
2017-11-03 18:17:00
Bevezető
Nielsen
A Nielsen "What's Next in E-commerce" összefoglalója kiemeli a legújabb online fogyasztói vásárlási trendeket az FMCG szektorban, egyben rámutat az online vásárlás iránti fogékonyságra és a költésekre világszerte. A riport szerint az internetes költések mértékét tekintve az FMCG termékek online forgalma eddig hagyományosan elmaradt az olyan kategóriák mögött, mint az elektronikai eszközök vagy az utazás, ám ez az elkövetkező néhány évben változni fog. A kereskedők és gyártók sorra hárítják el az e-kereskedelem előtti akadályokat, úgymint a kiskereskedelmi infrastruktúra és a szállítás, a környezeti és a kulturális tényezők (pl. hitelkártyacsalás) és logisztika. Mindezen lépések kövezik ki az utat az FMCG e-kereskedelem exponenciális növekedése előtt. A fentiek kiegészülnek a fogyasztók "bárhol és bármit"-vásárlást illető kényelmi igényével. Míg a teljes FMCG szektor kiskereskedelmi eladásának növekedése jelenleg 4 évi százalék körül mozog, addig az e-kereskedelem éves növekedését 20 százalékra becsülik - más szóval 2020-ig 2,1 billió dolláros többletbevételt várnak tőle. "Globálisan az FMCG szektor az utóbbi időben lassú növekedést produkált vagy éppen stagnált. Ugyanakkor most egy erősödő tendenciát és prémiumizációs folyamatot látunk az eladásokban, amely mögött sok esetben az e-kereskedelem áll" - mondta Prashant Singh, a Nielsen növekvő piacok e-kereskedelemért felelős igazgatója. "Ahogy az FMCG szektor forgalomnövekedése mindinkább az online csatornák felé tolódik, úgy lesz egyre elengedhetetlenebb a kereskedők és gyártók számára az alapvető mozgatórugók és befolyásoló tényezők megértése. Csak ezáltal lesznek képesek egy átfogó és sikeres digitális stratégia kialakítására." Singh szerint négy fő tényező befolyásolja az e-kereskedelem növekedési trendjeit globálisan:
"A kiskereskedelmi szektor jelentős változásokon megy keresztül. Bátorság, elszántság és éleslátás kell a magas haszonkulcsú bolti fogyasztói kosár és az alacsony haszonkulcsú online kosár felé történő eltolódáshoz. De, mivel a növekedésből egyre nagyobb részt hasítanak ki az online csatornák, akik hajlandóak vállalni a kockázatot, jutalmul ők lesznek az elkövetkező évek piacvezetői" - foglalja össze Singh.
|
|
PARTNEREINK
|