|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma
KUTATÁS
Nielsen: Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma
2017-05-26 10:37 |
Értékben 3,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Az európai 0,2%-os első negyedévi átlaggal szemben ez kifejezetten magas, egyedül Törökország és Szlovákia fejlődött dinamikusabban. A kontinens így továbbra is "fékezett habzású" lendületet mutat, alacsony növekedésű piac, alig kimutatható emelkedéssel. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése. Az első negyedévben negatív tartományban mozgott a mennyiségi eladás: az 2016 utolsó negyedévi enyhe, 0,4%-kos emelkedést követően 1 százalékot csökkent Magyarországon. A tendencia Európa-szerte hasonló: a kontinensen átlagosan 0,7 százalékos csökkenés következett be. Nálunk az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 4,4 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában átlagosan 0,9 százalékkal emelkedtek az átlagos egységárak. A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 3,6%-kal növekedett, míg a vegyi áruk piaca 2,6%-kal. Egy év után először történik meg, hogy az élelmiszerpiac növekedése túlszárnyalja a vegyi árukét. "A tavalyi első negyedéves visszafogott növekedés után a negyedik negyedévre elért lendületet tartani tudta a magyar kiskereskedelem. Figyelembe véve, hogy egy sor kategória - az édességek, alkoholos italok és szárazáruk - esetében a húsvéti hatás idén majd csak a második negyedévben érvényesül - ez egy nagyon biztató eredmény" - mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős vezetője. Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 első negyedévében ismét Törökországban mérték (+11,6%). Majd következik Szlovákia (+3,9%), Magyarország (+3,4%), Ausztria (+2,8%) és Csehország (+2,3%). Sereghajtó Görögország (-7,3%), előtte áll Finnország (-6%), Németország (+1,5%), Egyesült Királyság (-1,5%) és Dánia (-1,2%). Az öt nagy nyugat-európai piac közül Spanyolország (+2,2%) és Olaszország (+0,2) mozgott a pozitív tartományban, míg Franciaországnál negatív a mérleg (-0,8%). Európában a gazdasági növekedés mértéke 1,9%-on állt, amely javulás 2016 első és utolsó negyedévéhez képest. Az elemzők további erősödésre számítanak, a legnagyobb országokban (Egyesült Királyság, Németország és Olaszország) közelgő választásokból fakadó bizonytalan politikai helyzet dacára. Ugyanakkor az árszínvonal stabilan +0,9%-os mutatója arra utal, hogy 2017 első három hónapjában alacsony inflációs nyomás érvényesült a kiskereskedelemben. Az öt legnagyobb gazdaság továbbra is a leglassabban fejlődő piacnak számít, és a lendületet még mindig Kelet-Európa viszi előre. Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+3,9%), Ausztria (+2,8%), Csehország (+2,3%) és Lengyelország (+0,5%).
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
emeletes ágy | lakáskiadás | motor | játékpiac | Olaszország | informatikai eszközök | Bridgestone Tatabánya | építőipar | grill | sport | gyerekszoba | méz | elektromos kerékpár | terasz | Fóliázás | Airbnb | coaching | textíliák | E.ON | dekoráció | olasz divat | jégkorong | család | lámpa
|
PARTNEREINK
|