Process Solutions
|
|
TIPPEK | Automatizálás és vállalati hatékonyságnövelés
Automatizálás és vállalati hatékonyságnövelés
2018-05-08 13:18:00
Process Solutions
A Business Process Outsourcing (továbbiakban: BPO) valamilyen üzleti folyamatnak a kiszervezését jelenti. Minden vállalkozásnak az a célja, hogy a legfőbb tevékenységére tudjon koncentrálni, amiben ez a szolgáltatástípus lehetőséget nyújt. Azokat az üzleti folyamatokat érdemes kiszervezni, amelyek könnyen sztenderdizálhatóak és bár fontosak az üzletmenet szempontjából, nem kritikus, hogy a vállalkozás belső hatáskörben tartsa azokat. Ilyen tipikus területnek számít többek között az IT, a könyvelés, az adózás vagy a bérszámfejtés. Mivel ezek egy része elsősorban törvény által megkövetelt határidők és szabványok szerint működik, kisebb hatással vannak a napi folyamatokra. A tervezés és a napi információk - amiket egy kontrolling osztály biztosít - többnyire az adott cégre szabottak és a legtöbb esetben házon belül kell, hogy a döntéshozók rendelkezésére álljanak, ezért kevésbé tipikus, hogy kiszervezésre kerülnek. Az üzleti tevékenységek kiszervezésénél fontos figyelembe venni azokat a közvetlen faktorokat, amelyekkel - ha kiszervezi az adott tevékenységet a vállalat - nem kell többet számolnia:
A költségek megtakarításán túl az alábbiakban felsorolt további előnyökre is számíthatunk:
Az utóbbi évek legnagyobb vállalati kihívása egyértelműen a kapacitásmenedzsment. Az ügyfelek outsourcing iránt való érdeklődése töretlen, ettől függetlenül a hatékonyság és eredményesség elvárt a szolgáltatótól. A szolgáltatást csak úgy lehet szinten tartani és egyre jobbá tenni az ügyfelek számára, ha maga a szolgáltató is fejlődik a technológiában és a HR-folyamatokban, ezért ahol lehetséges, meg kell próbálni automatizálni a folyamatokat. Természetesen nyitottság kell arra, hogy a munkát megosszuk és gépesítsük, amihez pontos szervezés, edukáció és folyamatos menedzsment szükséges, de hosszútávon biztosan megtérül, mivel a jövő az automatizálásban rejlik. "Bármilyen BPO szolgáltatót választunk, fontos, hogy figyeljünk arra, hogy a vállalat megfeleljen a legfrissebb információ- és adatbiztonsági előírásoknak, valamint lényeges, hogy megvizsgáljuk az üzletfolytonosságot is. Nézzünk alaposan utána, hogy az adott szolgáltató rendelkezik-e minőségi tanúsítvánnyal és releváns referenciákkal az adott üzleti szegmensben" - javasolta Szalai András, a Process Solutions partnere és ügyvezető igazgatója.
|
|
PARTNEREINK
|