MasterCard
|
|
KUTATÁSOK | Mastercard digitális fizetési kutatás
Mastercard digitális fizetési kutatás
2017-02-28 10:16:00
Bevezető
MasterCard
A jelentés, amelyhez több mint 3,5 millió közösségi média posztot elemeztek, arra az eredményre jutott, hogy a digitális tárcák érdeklik leginkább a fogyasztókat jelenleg, az elemzett - fizetéstechnológiáról szóló - nyilvános beszélgetések 75 százalékában legalábbis ez volt a téma. A Mastercard ötödik alkalommal tette közzé a PRIME és Synthesio kutatócéggel közös tanulmányát, amelyben a közösségi médiában nyilvánosan elérhető beszélgetések tartalmát elemezték. A fizetés-technológiai fókuszú posztok vizsgálata során a szerzők több mint kétmillió olyan említést azonosítottak, amelyek a digitális tárcákhoz kapcsolódtak, ezek 84 százaléka a Twitter felületén volt elérhető. Az üzenetekből kiderült, hogy a fizetés mellett a vásárlók szívesen használnák digitális tárcájukat hűségkártyák vagy akár utazási bérletek tárolására is. Az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a digitális személyi asszisztensek (mint például a Google Home vagy az Amazon Echo) szintén népszerű témák voltak 2016-ban. A tanulmány kimutatta, hogy különösen az utolsó negyedévben beszéltek gyakran a felhasználók arról, hogyan vásárolhatnak az újabb és okosabb eszközökkel.
"A technológia fejlődésével egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a készpénzmentes világ előnyeit "- mondta Marcy Cohen, a Mastercard digitális kommunikációért felelős alelnöke. "Az idei tanulmányunk azt mutatja, hogy egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot azok az új vásárlási és fizetési megoldások, amelyek néhány éve még elérhetetlennek tűntek, mára viszont a mindennapjaink részét képezhetik." Beszélgetéseik során a felhasználók újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, hogy ezek mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől. A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele (43%) mutatott érdeklődést. Az ezekről a megoldásokról szóló beszélgetések több mint felében hangsúlyos volt az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő vagy az érintéssel vezérelt azonosítás. Ez azért is lehet így, mert a vásárlók sokat panaszkodtak arra, hogy gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy sok vesződséggel jár ezeknek megváltoztatása. Így komoly érdeklődés övezi azokat a hitelesítési megoldásokat, amelyek egyszerűek és lehetővé teszik, hogy ne kelljen jelszavakkal bajlódnunk. Az arcfelismerésről szóló beszélgetések két fő témája a Mastercard Identity Check és a Google Hands Free alkalmazása volt, valamint a Snapchat szabadalma, amely fizetési platformot építene a valósidejű szolgáltatásokba.
|
|
PARTNEREINK
|