Ipsos-Paypal
|
|
KUTATÁSOK | Gyorsan nő a mobil készülékről történő vásárlások aránya az e-keresdelemben
Gyorsan nő a mobil készülékről történő vásárlások aránya az e-keresdelemben
2015-05-05 09:45:00
Bevezető
Ipsos-Paypal
A mobil kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42%, míg ugyanez az érték a teljes e-kereskedelemre vetítve (beleértve a mobil kereskedelmet is) csak 13%. A kutatás 22 ország 17,500 fogyasztójának mobil vásárlási szokásait, továbbá a mobil kereskedelmi piac növekedését elősegítő, illetve akadályozó tényezőket vizsgálta. "A PayPal rendszerében a mobilról történő költések összege folyamatosan emelkedik. Míg 2010-ben a fizetési forgalom kevesebb mint egy százalékát tették ki a mobilkészülékről történő fizetések, 2014-re ez az arány a teljes fizetési forgalom 20%-át teszi ki. Ezzel a "mobile first" korszak fordulóponthoz érkezik" - mondta Anuj Nayar, Senior Director of Global Initiatives, PayPal. Fényes jövő előtt áll a mobil kereskedelem A mobil kereskedelem globális online költésekhez viszonyított százalékos aránya még mindig viszonylag alacsony: a kutatás szerint az okostelefonról történő vásárlások az online költések kilenc, a tabletről történő vásárlások pedig csak öt százalékát teszik ki, szemben az asztali számítógépekről és notebookokről történő vásárlásokkal, amelyek együttesen 85%-át teszik ki az online költéseknek. Azonban míg a költésekre vonatkozó adatok alacsonynak tűnhetnek, a mobilról történő vásárlások száma igen jelentős. A kutatásban megkérdezett online vásárlók harmada (33%) vásárolt valamit az elmúlt 12 hónapban okostelefonról, 20%-uk pedig tablet használatával. Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak. A kutatás megállapítja, hogy világszerte átlagosan az okostelefonról vásárlók 59%-a a 18 és 34 év közötti korosztályból kerül ki, míg ugyanez a korosztály az összes online vásárló 44%-a. Kína, Törökország, és az Egyesült Arab Emírségek az okostelefonos vásárlások élvonalában Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek a legdominánsabb országok a mobil kereskedelemben. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett online vásárlók beszámolója alapján a költések átlagosan 24%-a történik okostelefonról. Utánuk következnek a kínai fogyasztók 21%-kal, míg harmadik helyen a törökök állnak 19%-kal. Ugyancsak ez a három ország vezet az okostelefonos vásárlások gyakoriságának tekintetében is. Kínában az online vásárlók több mint kétharmada (68%), az Egyesült Arab Emírségekben és Törökországban a vásárlók több mint fele (57 és 53%-a) vásárolt valamit okostelefon segítségével a kutatást megelőző 12 hónapban. Az online fogyasztók az appokat választják A globális kutatás kimutatta, hogy az okostelefonos vásárlók 64%-a alkalmazások, 52%-uk pedig böngésző segítségével vásárolt, továbbá, hogy azok a felhasználók, akik mindkét platformot használják, általában az alkalmazásokat részesítik előnyben (47% inkább vásárol applikációval). Amikor az okostelefon és tablet felhasználókat a fizetésre alkalmas applikációk előnyeiről kérdezték, legtöbbször a kényelemet (35% és gyorsaságot (30%) említették. Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: "azonnali fizetési visszaigazolás" (a mexikói okostelefon/tablet felhasználók 37%-a választotta); "emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra", Kína (30%); "a digitális elismervények nyomonkövethetősége", Izrael (26%). Mire használjuk leggyakrabban az okostelefont most, és mire fogjuk a jövőben? Jelenleg az okostelefon tulajdonosok ill. felhasználók körében a legtöbbször említett m-kereskedelemhez kapcsolódó tevékenység a termékről való információszerzés. A megkérdezettek 36%-a használta okostelefonját termékinformációk keresésére a kutatást megelőző 12 hónapban. A megkérdezettek 27%-a használta okostelefon készülékét áruházakról, vagy üzletekről történő információk keresésére/helyének azonosítására, és 25%-uk egyes termékekhez kapcsolódó felhasználói vélemények olvasására. Mindazonáltal, amikor az okostelefon felhasználókat megkérdezték, hogy milyen funkciókra szeretnék használni a jövőben készülékeiket (azok közül, amire még nem használták) a legtöbben olyan közeljövőben elérhetővé váló funkciókat említettek, mint egyes új fizetési lehetőségek. Az okostelefon felhasználók 16%-a választotta az "okostelefon használta fizetésre kasszánál (pl. NFC használt)" és 15% választotta a "böngésző, vagy applikáció segítségével történő előrendelés leadása (pl. kávé, élelmiszer)" válaszokat. A mobil kereskedelem növekedését korlátozó tényezők A mobil kereskedelem gyorsabb növekedésének legnagyobb akadálya, hogy a fogyasztók még nem érzékelik a mobilos vásárlás nagyobb képernyőjű eszközökön történő vásárláshoz képest nyújtott előnyeit. Azok az okostelefon felhasználók, akik a kutatást megelőző 12 hónapban nem használták készüléküket vásárlásra, a következők akadályokat nevezték meg: "szívesebben vásárolok más eszközről (pl. laptop, asztali számítógép)" (39%); "a képernyő mérete túl kicsi" (34%); "szívesebben internetezek egyéb eszközökön" (28%). Azok, akik kutatást megelőző 12 hónapban használták készüléküket vásárlásra némiképp más okokat adtak meg arra vonatkozóan, hogy miért nem vásárolnak gyakrabban: "túl kicsi képernyő" (34%); "szívesebben vásárol online más készülékről (pl. laptop, asztali számítógép)" (27%); "biztonsági aggodalomnak a mobilkészülékről történő vásárlással kapcsolatban" (21%). "Az olcsó mobiltelefonok tömeges megjelenésével, a nagyobb képernyőméretek és a mobil eszközök biztonságának fejlődésével csökkenni fognak a mobil kereskedelem gyors növekedését jelenleg gátló tényezők" - folytatta Anuj Nayar.
|
|
PARTNEREINK
|