|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
ÉLELMISZERIPAR
Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség: Az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
2023-11-16 12:09 |
Az alkoholmentes italok 45,5 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint 2010-ben. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a cukorbetegség világnapja alkalmából közölte, hogy tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán 2022-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma, így ma már 45,5 százalékkal alacsonyabbak ezek az értékek, mint 2010-ben. A receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül. A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) fogadott el önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési programot. Az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák stb.) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A vállalási időszak lezárulásáig, azaz 2020. év végéig a szövetség tagjai által gyártott/forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb. A szövetséget alkotó vállalatok a vállalási időszak vége után is folytatták az üdítőitalok megújítását, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát. Mindezek eredményeként 2022-ben tovább csökkent Magyarországon az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalma. Az így kifejlesztett termékek gondos innovációval, korszerű alap- és segédanyagok felhasználásával készülnek, összetételük megfelel minden egészségügyi előírásnak. A 2022-ben végrehajtott intézkedések eredményeként:
Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének. "Önkéntes cukor-és kalóriacsökkentési vállalási rendszerünk kiemelkedő eredményeket hozott az elmúlt időszakban. Szövetségünk és tagvállalataink a jövőben is folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással és a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával szeretnének hozzájárulni a közös népegészségügyi célok eléréséhez" - mondta Miklósvári Géza, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
vállalkozás | BYD | mérnök | home office | takarítás | marketing | szülési szabadság | Profession.hu | kutya | frissdiplomás | táplálékkiegészítő | állásjelentkezés | ebédházhozszállító | BMW | szilva | Mol | CIB Bank | visszajelzés | Euromoney | kávéfőző | napelempark | álláskeresés | E.ON | Románia
|
PARTNEREINK
|