|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | Folytatódik a nyúlhúsfogyasztást ösztönző kampány
MEZŐGAZDASÁG
MTI: Folytatódik a nyúlhúsfogyasztást ösztönző kampány
2023-07-28 11:29 |
Folytatódik a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampány, Budapest után a következő állomása Debrecen és Kaposvár lesz - mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Juráskó Róbert felidézte, hogy a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampányt 2017-ben kezdték, hogy megismertessék a fogyasztókkal a nyúlhúst, olyan közelségbe hozva, hogy az emberek meg tudják vásárolni. Kiemelte, hat év alatt jelentős eredményt értek el: a Magyarországon előállított nyúlhúsnak már 5-8 százalékát belföldi áruházak értékesítik, 2017-ben ez még 1-2 százalékot tett ki. Az ágazat éves szinten mintegy 4 millió nyulat vág le - tette hozzá a terméktanács elnöke. A nyúlhúst a 21. század fehérjeforrásának nevezte, amelynek alacsony a zsír- és koleszterintartalma. Ezért az idei "Nyúl-j bele" elnevezésű kampányban arra biztatott, hogy legalább hetente egyszer kerüljön a családok asztalára tápláló és ízletes nyúlhús. Juráskó Róbert az MTI-nek elmondta, a következő néhány évben szeretnék elérni, hogy a termelésük körülbelül 15-20 százaléka a belföldi piacon maradjon. Hozzátette: a terméktanács másik fontos célja, hogy a nyúlhúsnak is legyen kedvezményes, 5 százalékos az áfája. Sándor Ferenc, a Tetrabbit Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a cég 2008 óta bérelte, később pedig megvásárolta egy olasz családi vállalkozástól a Baján található nyúlvágóhidat, ahol évente 2-2,2 millió nyulat vágnak le. Kiemelte, hogy a cég csak Magyarországon született, felnevelt nyulat használ fel. Termékeik 93 százalékát exportálják, a többit Magyarországon értékesítik. Termékkínálatukban az egész nyulak mellett a feldolgozott termékek is megtalálhatóak. Varga László, az Auchan Magyarország Kft. tradicionális friss áruválaszték és beszerzési igazgatója hangoztatta: ha a fogyasztó tudatos és kifejezetten a hazai és egészséges termékekre koncentrál, akkor a nyúl nagyon jó választás. Jelezte, az Auchan áruházak nyúlhústermékei között a vásárlók januártól-decemberig válogathatnak. Az Agrármarketing Centrum (AMC) az MTI-nek pénteken eljutatott közleményében ismerteti: tavaly Magyarországon két üzemben több mint 3,92 millió vágónyulat 10 335 tonna élősúlyban dolgoztak fel. A vágóüzemek 100 százalékban hazai előállítású, magyar nyulat kínálnak. Magyarország az egyik legnagyobb nyúlhúsexportőr Európában. Magyar nyúlhús kerül többek között Németországba, Svájcba, Olaszországba, Spanyolországba, Romániába és Hollandiába. A belföldi nyúlhús forgalmazásról az AMC közölte, hogy míg 2020-ban 583 tonna, 2021-ben 711 tonna, 2022-ben már csaknem 750 tonna nyúlhús terméket értékesítettek a magyarországi üzletláncokon és nagykereskedőkön keresztül, főként 0,5 és 1 kilogrammos kiszerelésű konyhakész termékekként. A rendezvénysorozat a Tetrabbit Kft. magyarországi nyúlhúsfeldolgozó cég támogatásával és az Agrárminisztérium, az AMC, a terméktanács, illetve az Auchan Magyarország közreműködésével valósul meg.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
méz | Knorr-Bremse | motor | játékpiac | lakáskiadás | dekoráció | olasz divat | jégkorong | E.ON | Airbnb | lámpa | sport | coaching | informatikai eszközök | Olaszország | Bridgestone Tatabánya | szobanövény | elektromos kerékpár | grill | Fóliázás | textíliák | család | építőipar | terasz
|
PARTNEREINK
|