SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | Folytatódik a nyúlhúsfogyasztást ösztönző kampány


MTI: Folytatódik a nyúlhúsfogyasztást ösztönző kampány
2023-07-28 11:29 |



Folytatódik a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampány, Budapest után a következő állomása Debrecen és Kaposvár lesz - mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke.

Juráskó Róbert felidézte, hogy a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampányt 2017-ben kezdték, hogy megismertessék a fogyasztókkal a nyúlhúst, olyan közelségbe hozva, hogy az emberek meg tudják vásárolni.

Kiemelte, hat év alatt jelentős eredményt értek el: a Magyarországon előállított nyúlhúsnak már 5-8 százalékát belföldi áruházak értékesítik, 2017-ben ez még 1-2 százalékot tett ki. Az ágazat éves szinten mintegy 4 millió nyulat vág le - tette hozzá a terméktanács elnöke.

A nyúlhúst a 21. század fehérjeforrásának nevezte, amelynek alacsony a zsír- és koleszterintartalma. Ezért az idei "Nyúl-j bele" elnevezésű kampányban arra biztatott, hogy legalább hetente egyszer kerüljön a családok asztalára tápláló és ízletes nyúlhús.

Juráskó Róbert az MTI-nek elmondta, a következő néhány évben szeretnék elérni, hogy a termelésük körülbelül 15-20 százaléka a belföldi piacon maradjon.

Hozzátette: a terméktanács másik fontos célja, hogy a nyúlhúsnak is legyen kedvezményes, 5 százalékos az áfája.

Sándor Ferenc, a Tetrabbit Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a cég 2008 óta bérelte, később pedig megvásárolta egy olasz családi vállalkozástól a Baján található nyúlvágóhidat, ahol évente 2-2,2 millió nyulat vágnak le.

Kiemelte, hogy a cég csak Magyarországon született, felnevelt nyulat használ fel. Termékeik 93 százalékát exportálják, a többit Magyarországon értékesítik. Termékkínálatukban az egész nyulak mellett a feldolgozott termékek is megtalálhatóak.

Varga László, az Auchan Magyarország Kft. tradicionális friss áruválaszték és beszerzési igazgatója hangoztatta: ha a fogyasztó tudatos és kifejezetten a hazai és egészséges termékekre koncentrál, akkor a nyúl nagyon jó választás.

Jelezte, az Auchan áruházak nyúlhústermékei között a vásárlók januártól-decemberig válogathatnak.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) az MTI-nek pénteken eljutatott közleményében ismerteti: tavaly Magyarországon két üzemben több mint 3,92 millió vágónyulat 10 335 tonna élősúlyban dolgoztak fel. A vágóüzemek 100 százalékban hazai előállítású, magyar nyulat kínálnak.

Magyarország az egyik legnagyobb nyúlhúsexportőr Európában. Magyar nyúlhús kerül többek között Németországba, Svájcba, Olaszországba, Spanyolországba, Romániába és Hollandiába.

A belföldi nyúlhús forgalmazásról az AMC közölte, hogy míg 2020-ban 583 tonna, 2021-ben 711 tonna, 2022-ben már csaknem 750 tonna nyúlhús terméket értékesítettek a magyarországi üzletláncokon és nagykereskedőkön keresztül, főként 0,5 és 1 kilogrammos kiszerelésű konyhakész termékekként.

A rendezvénysorozat a Tetrabbit Kft. magyarországi nyúlhúsfeldolgozó cég támogatásával és az Agrárminisztérium, az AMC, a terméktanács, illetve az Auchan Magyarország közreműködésével valósul meg.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!