|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | A sertéságazatban terjeszkedik az UBM csoport
MEZŐGAZDASÁG
MTI: A sertéságazatban terjeszkedik az UBM csoport
2023-04-11 12:07 |
A sertéságazatban terjeszkedik az UBM Csoport a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft. 50 százalékának megvásárlásával - közölte a takarmánygyártó cég az MTI-vel. A tranzakció 2023 júliusában zárulhat, a vételárat az UBM saját forrásból, hitel nélkül fizeti, az összegről nem kívántak nyilatkozni. Az alapító, Moldován András 50 százalékos tulajdonrészt megtartva 5 éven keresztül társügyvezető marad. A következő 2-3 év fejlesztései után a jelenleg évi 150 ezer sertést kibocsátó társaság értéke a többszörösége nőhet - írták. Az UBM a közlemény szerint a tulajdonrész-vásárlással egy olyan iparágba lép be, amely hosszú távon nyereséget termel, mivel a fogyasztás világszinten évente 10 százalék körül nőhet a következő években. A vállalatcsoport abban bízik, hogy a commodity-kereskedelem (takarmánygyártáshoz kapcsolódó termények forgalmazása), a takarmány-kiegészítők gyártása és értékesítése, a premix-gyártás (takarmány-előkeverék gyártása), a takarmánykeverés és a disztribúció mellett az élőállat-tenyésztés piacán is meghatározó szereplő lesz. Hozzátették, hogy a működési terület bővítését a március elején bemutatott vállalati stratégia is tartalmazta, emiatt döntöttek úgy, hogy új területre lépnek be. A társaság 2026-ra Európa legkorszerűbb és legfenntarthatóbb, egyszerre 50 ezer sertés nevelésére alkalmas telepét építheti föl, és újabb akvizíciókkal évente 350-500 ezer hízósertés előállítását tervezi. A cég honlapja szerint az UBM tevékenysége 1996-ban szójakereskedelemmel kezdődött, majd a következő években gabona - és takarmánykiegészítők kereskedelemmel bővültek. A társaság ma már Romániában és Szlovákiában is rendelkezik gyártói telephelyekkel, nemzetközi irodákat pedig Ausztriában, Romániában és Szerbiában működtet. A 2022-2023-as üzleti évük első felét az eddigi legmagasabb, több mint 123 milliárd forintos árbevétellel zárták. Cégtörténeti csúcs az 1,898 milliárd forintos adózott eredmény is. Az előző üzleti év azonos időszakában 50,4 milliárd forintos árbevétellel és 897 millió forintos nyereséggel zártak - olvasható a március végén közzétett beszámolójukban.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
család | Fóliázás | elektromos kerékpár | motor | olasz divat | gyerekszoba | terasz | méz | lakáskiadás | jégkorong | textíliák | E.ON | grill | sport | dekoráció | emeletes ágy | játékpiac | lámpa | Bridgestone Tatabánya | építőipar | Airbnb | informatikai eszközök | Olaszország | coaching
|
PARTNEREINK
|