SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Javuló szezont várnak a turizmus szereplői


MTI: Javuló szezont várnak a turizmus szereplői
2023-02-27 09:38 |



A belföldi turizmus a koronavírus-járvány, majd az orosz-ukrán háború okozta sokk után visszaépült a járvány előtti szintre.

Az idei év teljesítménye megközelítheti a 2019-es évet - hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) Jubileumok éve a turizmusban címmel rendezett konferenciáján, Budapesten.

A konferencián az ágazati tendenciákat elemezték szakmai és kormányzati képviselők.

Nagy Elek, a BKIK elnöke köszöntőjében felhívta a figyelmet, hogy több jelentős jubileum lesz az idén, köztük Budapest egyesítésének 150. évfordulója. Jelezte, a szakmai szervezeteknek változatlanul kiemelt céljuk, hogy Budapestet megismertessék a vidékiekkel is, mert a főváros látogatóinak több mint 90 százaléka külföldi.

Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának tagja a foglakoztatási adatokból kiindulva arra mutatott rá, hogy a magyar gazdaság teljesítménye kiemelkedő. Elmondta: a kormányzat - egyensúlyban az ország gazdasági lehetőségeivel - meg fogja hozni a szükséges intézkedéseket az ágazat versenyképességének megtartására. A belföldi turizmus előrejelzései kedvezőek a 2023-as évre, ha nem is várható rekordév - jelentette ki.

Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai igazgatója emlékeztetett: 2022 már a kilábalás éve volt, reménykedésre ad okot, hogy a vendégéjszakák száma közelít a járvány előtti időszakéhoz. Míg 2019-ben 41 millió vendégéjszakát töltöttek el az országban az utazók, addig 2022-ben 39,7 milliót.

Ismertetése szerint tavaly a vendégéjszakák 30 százaléka volt Budapesthez köthető, 11,9 millió vendégéjszakát töltöttek el a fővárosban a turisták, 82 százalékuk külföldi beutazó volt. Ezzel szemben a vidéken eltöltött 27 millió vendégéjszaka háromnegyede belföldi turistákhoz köthető.

Juhász Szabolcs emlékeztetett: az MTÜ javaslatára a kormány kiterjesztette a pályázati lehetőségeket az ágazati szereplők rezsicsökkentésének támogatására.

Beszélt arról is, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) működésének köszönhetően adatvezérelt módon folyik a térségi marketing: ahol a valós idejű adatokból azt látják, hogy az előfoglalások csökkenek, azonnal be tudnak avatkozni marketingkampánnyal.

Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója a Boldog szülinapot Budapest! programsorozat koncepcióját ismertette. Tavaly novemberben indították el a Nagyregény programot, arra kérték a budapestieket, küldjenek a fővároshoz kötődő személyes történeteket. Ezekből a történetekből 23 kortárs író, - köztük Závada Pál, Tóth Krisztina - ír egy regényt.

A külföldieknek szóló kommunikáció a Birth of a metropolis nevet kapta. Faix Csaba jelezte, a külföldieknek nem a 150 éves Budapestet akarják kommunikálni, hanem azt, hogy világváros született. Együtt dolgoznak a nagy sportesemények, - az atlétikai vb, a Spar Maraton szervezőivel, illetve a klasszikus kulturális programokat az idén is megrendezik. Ide sorolta a Tavaszi Fesztivált, a JazzFest Budapest rendezvénysorozatot, illetve a húsvéti eseményeket.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!