SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Miért szükséges, hogy egy cég marketingstratégiával rendelkezzen?


ideastyle.hu: Miért szükséges, hogy egy cég marketingstratégiával rendelkezzen?
2023-01-26 12:10 |



Kép: ideastyle.hu
A marketingstratégia megléte, jelentősége a vállalat hosszú távú fejlődése, tartós növekedése szempontjából elengedhetetlen, enélkül ugyanis nem lesz meg az a biztos alap, amihez nehézségek esetén fordulni lehetne.

Amelyik cég a piacvezető pozíciót tűzi ki célul maga elé, annak stratégiában kell gondolkodnia, különben lassú vállalati fejlődéssel, stagnáló bevételekkel, felesleges költségekkel, rosszul célzott közönséggel kell számolnia. Kizárólag a célok ismeretében lehet az egyes lépéseket megtervezni, a kampányokat felépíteni. Hogyan zajlik a marketingstratégia kialakítása?

Mi a marketingstratégia?

A tervezés minden esetben az alapját jelenti a megvalósításnak, gyakran tapasztalatokon, számításokon, de legalábbis modellezéseken alapul, ezért létfontosságú. A marketingstratégia alapját a marketing terv jelenti, amely elemzéseket, valamint akcióterveket foglal magába. Az Ideastyle szakértő csapata profin megtervezett marketingstratégia alapján egyedi és kreatív kampányokat tervez, és a kivitelezésben is szerepet vállal.

A cégek piacra lépésében, valamint a növekedésében is a jól kidolgozott marketingterv nyújt segítséget. A stratégiában kidolgozásra kerülnek a célhoz vezető lépések, a prioritási sorrend, továbbá megfogalmazásra kerülnek a vállalkozással kapcsolatos tények, úgy mint a piaci helyzet, a marketingköltségek, az eszközkészlet.

Miért van szükség stratégiára?

Amennyiben ismert a cél, a haladás iránya, lépései és az időtáv, kérdéses esetben van hova fordulni, van miből meríteni. Ez pedig jó megoldásokat, profitnövekedést eredményez. Mindezek meghatározásához a piackutatás nyújt segítséget, ami által a célpiac tűpontosan megismerhető, így a kampányok célzása is jó lehet, nem csak a pénzt égeti.

Az elemzés nemcsak az eladásokkal, az új termékek bevezetésével foglalkozik, hanem árképzést is feltételez, a cég egészére hatást gyakorol. Foglalkozik a célközönséggel éppúgy, mint a versenytársakkal. A végeredmény egy komplex dokumentum, amely az álmokat és elképzeléseket fogalmazza meg követhető lépésekben.

Melyek a marketingstratégia elemei?

A marketingstratégia számtalan elemet foglalhat magába, kialakítása a cég ismeretében történik. Felállítja a rövid és a hosszú távú célokat, kitér a célpiac és a konkurencia elemzésére, része a SWOT analízis, az árképzés, az arculat- és a weboldal elemzés, a SEO analízis, a kulcsszókutatás, de megfogalmazódnak benne a hirdetési megoldások, a USP, amely a versenytársak közül kiemeli a céget, és még hosszan lehetne sorolni.

A véget nem érő lista azt mutatja, hogy a terv elkészítésénél rengetegféle szempontot kell elemezni, figyelembe venni, ahonnan már csak egy ugrás a stratégia megalkotása. Minden marketingterv és stratégia egyedi.

A világ, a piac változásai miatt időnként a marketingstratégiát is felül kell vizsgálni, ha szükséges, módosítani, kibővíteni.

A stratégia segít megtalálni a piaci réseket, lehetőségeket és kiemelkedni a konkurencia közül.

(x)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!