|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | A Toyota magyarországi működésének legjobb évét zárta tavaly
JÁRMŰIPAR
MTI: A Toyota magyarországi működésének legjobb évét zárta tavaly
2023-01-19 10:38 |
A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon. A Toyota márkakereskedései 15 102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon - mondta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón. A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre, az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az ide sorolt országokban - Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban - realizálódott. Magyarországon a kivonásoktól tisztított (a reexportot is figyelembe vevő) adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb autót (14 810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét. László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit. A magyarországi új személyautó és kishaszonjármű piac tavaly 11 százalékkal 129 916 darabra zsugorodott - idézte a Datahouse adatait. A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15 100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol - jelezte. Tájékoztatása szerint 2023-ban öt új modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a magyar piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját. A magyar prémiumpiac töretlenül növekedett tavaly Magyarországon, az értékesítés volumene 10 százalékkal 18 355 darabra nőtt - ismertette Varga Zsombor, a Toyota PR menedzsere. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021. évi számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján. A társaság várakozásai szerint az idén már stagnálhat a prémium szegmens Magyarországon, azonban a Lexus növelheti eladásait, amit két teljesen új Lexus modell bevezetése támogat meg. Varga Zsombor az MTI-nek elmondta: a társaság globális stratégiája szerint 2030-ra a hibrid, a plug-in hibrid, a hidrogén meghajtású és teljesen elektromos modellek részaránya az összértékesítésen belül 90 százalékra emelkedik, 2035-re az európai Toyota- és Lexus-értékesítésben eléri a 100 százalékot.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
home office | DIGI | kerítés | Mol | állásinterjú | elkóborolt kutyák | pályakezdő | Pesterzsébet | takarmány | Jelenlét Ház | Gáz | Légzésfigyelő pulzoximéter | űrlap | Pampers | Csorvási Gazdák | pedagógus | Pakisztán | dekoráció | Rossmann | Máltai Szeretetszolgálat | hajgyógyászat | P&G | háztervezés | munkáltató
|
PARTNEREINK
|