|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Páfoszt és Sevillát választották az intelligens turizmus euró...
IDEGENFORGALOM
MTI: Páfoszt és Sevillát választották az intelligens turizmus európai fővárosainak
2022-11-10 09:06 |
A ciprusi Páfosz és a spanyolországi Sevilla viselheti a Turizmus Európai Fővárosa címet 2023-ban, a szlovéniai Kranj pedig a jövő év Kiváló Európai Úti Cél címet nyerte el - tudatta az EB illetékes irodája. A tájékoztatás szerint az idei pályázaton 13 ország 29 városa versengett a Turizmus Európai Fővárosa címért. A Kiváló Európai Úti Cél cím elnyerésére 20 város pályázott. A European Capital of Smart Tourism nevet viselő turisztikai kezdeményezés célja, hogy támogassa a fenntartható és innovatív turisztikai fejlesztéseket, és minél szélesebb körben ismertesse meg az intelligens turizmus nyújtotta előnyöket. A cím elnyeréséhez erős európai dimenziójú, egyedi turisztikai programot kell létrehoznia a pályázó városoknak. A kezdeményezés az európai városok mint idegenforgalmi célpontok kiemelkedő eredményeit négy kategóriában ismeri el: fenntarthatóság, hozzáférhetőség, digitalizáció, valamint kulturális örökség és kreativitás. A díjat az Európai Bizottság 2018-ban hozta létre. Első alkalommal, 2019-ben a finnországi Helsinki és a franciaországi Lyon, 2020-ban a svédországi Göteborg és a spanyolországi Málaga, 2022-ben pedig a franciaországi Bordeaux és a spanyolországi Valencia viselhette a címet. A Kiváló Európai Úti Célok (European Destinations of Excellence, EDEN) az Európai Bizottság 2006-ban indított turisztikai programja, és ezzel összefüggő pályázata, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet egyes európai látványosságokra. A kiválasztott pályázóknak az EU megjelenési lehetőséget, promóciós támogatást nyújt, illetve marketingeszközöket biztosít, például média- és online kampányokat, audiovizuális anyagokat, brosúrákat, tájékoztató füzetek létrehozását, turisztikai rendezvényeken való részvételt. A Kiváló Európai Úti Célok címet Magyarországon 2007-ben az Őrség (a legjobban fejlődő vidéki úti cél), 2008-ban a Hortobágy (a legjobb élő hagyományokat őrző úti cél), 2009-ben az Írottkő Natúrpark (a legjobb ökoturisztikai úti cél), 2010-ban a Tisza-tó (a legjobb természetes vizű úti cél), 2011-ben a Mecsek (a legjobb ipari értéket őrző és megújító úti cél), 2013-ban Kaposvár és a Zselic (a legjobb akadálymentes úti cél), 2015-ben a Mecsek Zöldút (Magyarország legízletesebb úti célja), 2017-ben pedig a Középkori templomok útja (Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja) viselte. A kiválasztott városok kezdeményezése példa lehet más települések számára az együttműködésre az érdekelt felek és ágazatok között - tették hozzá.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
MTI: Kedvezményes utalványokkal fogják támogatni a prágai turizmus újjáélesztését | 2020-06-04 10:03
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
család | E.ON | elektromos kerékpár | olasz divat | lakáskiadás | Airbnb | sport | coaching | grill | dekoráció | méz | jégkorong | Knorr-Bremse | játékpiac | Fóliázás | Olaszország | Bridgestone Tatabánya | informatikai eszközök | motor | építőipar | Pesterzsébeti Mentőállomás | textíliák | terasz | lámpa
|
PARTNEREINK
|