SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | Hogyan befolyásolják a bélbaktériumok testsúlyunkat? (x)


activefibershake.com: Hogyan befolyásolják a bélbaktériumok testsúlyunkat? (x)
2021-12-20 09:44 |



Kép: activefibershake.com
Pár hónap múlva beköszönt a tavasz, és ez gyakran magában hordozza azt a vágyat, hogy visszanyerjük formánkat, és leadjuk a karácsony alatt felszedett néhány kilót.

Sokan ilyenkor hetekig tartó éhezésbe és intenzív sportolásba fognak, de általában ezeknek sosincs eredménye. Mások viszont ehetnek kedvükre, anélkül, hogy odafigyelnének a kalóriákra, és mégis formában maradhatnak.

Hogy ez miért lehetséges? A táplálék emésztésében és az ebből következő energiatermelésben a genetikai adottságok, az anyagcsere és az egyéni életmód mellett az egyéni bélflóra összetétele is központi szerepet játszik.

A bélbaktériumok fontos szerepe

Az Egészségügyi Világszervezet nemrég kongatta meg a vészharangot, mert az elmúlt 40 évben megtízszereződött az elhízott gyermekek és serdülők száma. Talán ez lehet az oka annak, hogy egyre több tudományos tanulmány vizsgálta a túlsúly és az egyéni bélflóra összetétele közötti összefüggést.

A tudósok ezen belül is kiemelt figyelmet fordítanak az úgynevezett Firmicutes és Bacteroidetes baktérium kiegyensúlyozott arányára, mivel ezek adják a bélrendszerünk 90%-át. Általános szabály, hogy minél több bacteroidetes van a szervezetünkben, annál vékonyabbak vagyunk, és minél több firmicutes, annál nagyobb esélyünk van az elhízásra.

A tanulmányok ugyanis azt mutatják, hogy a nagyobb mennyiségű Firmicutes körülbelül 10%-kal több energiát képes felvenni az élelmiszerből, ami napi 200-250 kalóriának felel meg, és évente 10 kg-os súlygyarapodáshoz vezethet.

Érjük el álmaink alakját a bélrendszeren keresztül

A belek döntő fontosságúak testsúlyunk szempontjából, és a bélbaktériumaink központi szerepet játszanak abban, hogy táplálékunkból energiát vonjanak ki. Ahhoz, hogy fenntartható módon befolyásolhassuk a súlyunkat, életmódot kell váltanunk, és vonzó környezetet kell teremtenünk a bélrendszerünkben a kívánt baktériumok számára.

Tippek a fenntartható, egészséges életmódhoz

Az első lépés beépíteni az úgynevezett prebiotikumokat az étrendünkbe, amik a hasznos bélbaktérium növekedését és aktivitását serkentik - ide tartozik többek között az inulin, a pektinek vagy az oligofruktóz. Természetes módon megtalálhatók olyan élelmiszerekben, mint a cikória, a salsa vagy az alma héja, de gyógyszertárban tudományosan kifejlesztett prebiotikumokat is beszerezhetünk.

Majd ezután jöhet a mozgás integrálása a mindennapi életünkbe - például használjuk a lépcsőt a lift helyett -, ez fokozza az anyagcserét és az energiafelhasználást.

Legvégül fontos megemlíteni, hogy a türelem kulcsfontosságú a fenntartható életmódváltáshoz. Aki hosszú évekig elhanyagolja testét és főleg a beleit, néhány héten belül nem várhat csodát. A lényeg, hogy sose adjuk fel, és fokozatosan alakítsunk ki új szokásokat, majd tegyük őket állandóvá!







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!