SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Oktatás | A jó kapcsolatfelvételi stratégia fontossága


saleskurzus.hu: A jó kapcsolatfelvételi stratégia fontossága
2021-09-21 09:52 |



Kép: saleskurzus.hu
Az értékesítői munka legelső és egyik legmeghatározóbb lépése a kapcsolatfelvétel.

Ahhoz, hogy eredményeket tudj elérni, nem árt tisztában lenned azzal, hogy a kapcsolatfelvétel során milyen stratégiákat tudsz/kell alkalmazni. Ez ugyanis kimondottan az ügyfeled hozzáállásától, munkájától, habitusától függ.

Egy jó kapcsolatfelvételi stratégia már szinte félsiker, egy rosszul megválasztott viszont biztos kudarc.

A kapcsolatfelvételi módszereknek megvan a maguk hierarchiája, de nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy az egyik minden esetben hatékonyabb a számodra a másiknál. Lássuk tehát, mik is ezek a módszerek, és mikor válnak hasznodra!


1. Közösségi médián keresztüli megkeresés

Ha teljesen idegen emberekkel veszed fel az online platformokon keresztül a kapcsolatot, számolnod kell a nem kevés elutasítással is. Ezt ugyanis az emberek különbözőképpen élik meg. Van, aki egy-egy kéretlen üzenetet csupán úgy vesz, mint a mailek között a spamet, de akad, aki a személyes terébe való tolakodásnak érzi, és kemény támadásba, kioktatásba kezd. Ha nem közvetlenül keresed meg az embereket, hanem egy reklámkampányt indítasz, akkor viszont egy jól beállított hirdetéssel szép eredményeket lehet elérni.


2. E-mailes megkeresés

Ugyan nem mindig ér célba, sokan már a levelezőrendszer spam szűrőjén sem jutnak át, és ha igen, akkor sem biztos, hogy olvasásra kerül az anyag. Legnagyobb hatékonysága akkor van, ha a már meglévő ügyfeleidet szeretnéd újbóli vásárlásra ösztönözni, hiszen ők már tudják, hogy milyen minőségű szolgáltatásra vagy termékre számíthatnak tőled.

Nem szeretnéd, ha folyton a jó kapcsolatfelvételi stratégián kellene agyalni, jobb lenne, ha már kisujjból menne? Keresd fel a SalesKurzus.hu weboldalát, és tanuld ki az értékesítést az alapoktól a profi szintig!


3. Telefonos kapcsolatfelvétel

Itt már azonnali válaszokat, reakciókat kapsz, tehát az előző kettő módnál lényegesen nagyobb befolyással tudsz lenni a kapcsolatfelvétel kimenetelére. Amennyiben be tudsz úgy mutatkozni a leendő ügyfelednek, hogy felkelted az érdeklődését és elnyered a szimpátiáját, akkor a következő hívások vagy személyes találkozók alkalmával szinte nyitott kapukat döngetsz. De természetesen ehhez elengedhetetlen, hogy jól előkészítsd a terepet.


4. Személyes megkeresés

Ez a kapcsolatfelvétel a lehető legjobb, hiszen nem csupán hallod, hanem látod is a tárgyalópartnered reakcióit, és ebből könnyűszerrel kiszűrheted, hogy merre tart a beszélgetés kimenetele. A személyes kapcsolatfelvétel akkor a legerősebb ha valamilyen ajánlás útján történik, ami szintén a Te malmodra hajtja a vizet, hiszen ilyenkor nem teljesen ismeretlenként állsz az ügyfél előtt, hanem egy olyan ember ajánlásából, akiben feltehetően megbízik.
(x)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!