SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | Az anyagcsere szerepe - fontos lecke fogyókúrázóknak (x)


biopowershop.hu: Az anyagcsere szerepe - fontos lecke fogyókúrázóknak (x)
2021-04-26 05:49 |



Kép: biopowershop.hu
Vajon fogyókúra során valóban sikernek könyvelhető el, ha kevesebbet mutat a mérleg? Nem feltétlenül!

A súlycsökkenést a zsírszövetvesztés mellett okozhatja izomvesztés is, illetve a víz távozása a szervezetből. Nem mindegy a fogyás üteme és az sem, hogy milyen módon történik a súlyvesztés.

Azzal már sokan tisztában vannak, hogy a súlyvesztés akkor kezdődik el, ha a felhasznált energia több, mint a bevitt energia. Azonban ennek van egy szigorú határa, amiről kevesen tudnak. Ezt a bizonyos határt az alapanyagcsere határozza meg.

Első látásra nem tűnik fel a probléma


Annak érdekében, hogy a szervezet alapvető funkciói megfelelően működjenek, minden esetben szükség van egy bizonyos kalóriamennyiség bevitelére. Ez azt az energiát jelenti, ami a szervek működéséhez, a puszta ébrenléthez szükséges. Mindez a szervezet napi energiaigényének körülbelül 60-70 százalékát jelenti. Amennyiben az említett kalóriamennyiség nem kerül bevitelre, a szervezet a raktáraihoz fog nyúlni.

Ekkor már a zsírszövet mellett az izmokat is bontani kezdi a szervezet. Első látásra nem tűnik fel a probléma, hiszen a súlyvesztés beindul, és egyre kevesebbet mutat a mérleg nyelve. Azonban a látszat csal, hiszen az izomvesztés kevesebb energiát igényel, melynek következtében elkezd lassulni az anyagcsere.

Mit okoz a lelassult anyagcsere?


Amennyiben nem pörög kellőképpen az anyagcsere, a normál étkezés következtében elkezdenek visszatérni a korábban már leadott kilók. Mit tesz ilyenkor a fogyni vágyó? Újból jelentősen csökkenti a bevitt kalóriát. Ezt nevezzük jojo effektusnak. Egyértelmű, hogy a tartós súlycsökkenésre nem ez a megfelelő megoldás.

Mi kell a tartós súlycsökkenéshez? Az anyagcsere felpörgetése, melyhez rendszeres étkezésre van szükség. Naponta legalább öt alkalommal kell minőségi ételeket fogyasztani kis mennyiségben. A rendszernek köszönhetően a szervezet nem kezd raktározásba. Amennyiben segítségre van szükséged a testtömegcsökkentésben, keresd fel a BioPowerShop oldalát.

A tartós súlycsökkentéshez türelem kell


A testtömeg csökkentéséhez türelemre van szükség, a gyors változás nem hoz tartós eredményt. Hetente körülbelül egy kilogramm fogyás tekinthető ideálisnak, ez a súlyvesztési mérték hosszú távon is megtartható. Ehhez naponta körülbelül 500-700 kcal-val kell kevesebbet fogyasztani.

Már szó volt arról, hogy rendszeresen kell étkezni, naponta legalább öt alkalommal az anyagcsere felpörgetéséhez. Emellett a rendszeres testmozgás is hozzájárul a tartós súlyvesztéshez. A testmozgás során energiát használnak az izmok, ráadásul a sportolás még több izmot eredményez, így még inkább fokozható a felhasználás.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!