|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | A Costa Coffee Magyarországon
HIRDETŐ/MÁRKA
![]()
Costa Coffee: A Costa Coffee Magyarországon
2020-07-21 09:59 | LWp Kommunikáció
A Coca-Cola HBC Magyarország május végén a magyar piacra Európában elsők között vezette be az otthoni, elviteles és munkahelyi fogyasztásra kínált Costa Coffee-t. Tekintve, hogy a felnőtt magyar lakosság 85%-a kávézik, fele pedig rendszeres kávészünetet tart a munkahelyén, a hazai piac vonzó és jövedelmező kávépiacnak ígérkezik. A vállalat 12 hónap alatt 20 százalékos piaci részesedést kíván elérni a hazai kávépiac prémium szegmensében, mondta Vajda Márton, a cég kávé és prémium alkohol portfólió vezetője. A The Coca-Cola Company 2019-ben 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere - a 28 országban jelenlévő - Coca-Cola HBC értékesíti, mondta a cégcsoport kávépiaci igazgatója, Prodromos Nikolaidis. Úgy fogalmazott, hogy "a vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót, Magyarország pedig kulcsfontosságú kávépiac, kifejezetten bíztató trendekkel. A járvány új kihívásokat hozott magával - különösen a bárok, éttermek és kávézók életében - és azt láttuk, hogy a munkahelyekről és a kávézókból átterelődött a kávéfogyasztás az otthonokba. A teljes Costa Coffee kínálatunkkal azonban az otthoni és otthonon kívüli kávéélményt is biztosítani tudjuk, legyen szó bármilyen fogyasztási alkalomról. A Coca-Cola Hellenic csoport május óta 5 országban vezette be a márkát és a vállalat célja, hogy mindenhol a partnerek és fogyasztók első számú választása legyen a Costa". Prodromos Nikolaidis hozzátette, a magyarországi bevezetés az itteni erős csapatnak köszönhetően nagyon jól indult. A koronavírus járvány új helyzetet teremtett a kávépiacon, így a magyar fogyasztók körében is. A kialakult helyzet hatására ugyan azonnal megváltoztak a kávéfogyasztási szokásaink, de a kávézással kapcsolatos trendszerű átalakulás, fejlődés már korábban megindult. Egyfelől folyamatosan nő a minőségi kávé iránti igény, másfelől a piacon elmozdulás érzékelhető a funkcionális kávézástól az élménykávézás irányába. Ezzel párhuzamosan egyre többen választják Magyarországon is a felső kategóriás kávékat, és ennek a trendnek a nyomán bővül a szemes és kapszulás kávék piaca is. Vajda Márton a hazai piacról elmondta, hogy a teljeskörű italgyártó vállalat stratégiájának megfelelően a Coca-Cola HBC Magyarország célja, hogy széleskörű portfóliójával a hét minden napján, a nap minden órájában tudjon terméket kínálni a fogyasztóknak. Magyarország vezető üdítőipari vállalatának kínálatában az üdítőitalok, víz, funkcionális italok, prémium alkoholok és energiaitalok mellett eddig a kávé volt a hiányzó láncszem. "A Costa Coffee-val kibővülő kínálatunkban immár több mint 100 terméket tudunk kínálni több mint 500 különböző kiszerelésben. Terveink szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több, mint két harmada jön majd a kiskereskedelemből, míg a HoReCa és a munkahelyi (at work) kávézás adja majd a forgalom 30 százalékát - mondta Vajda Márton. Hogyan alakult a kávépiac hazánkban? Magyarországon a Nielsen 2019-es adatai szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal bővült. A növekedés elsődlegesen a prémium szemes kávénak, valamint a még mindig fiatal, de a gyártók és forgalmazók számára is nagy növekedési potenciált kínáló kapszulás szegmensnek köszönhető. A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit fogyasztunk. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban. A magyarok többsége még inkább a funkcionális kávézást helyezi előtérbe: a fő cél a reggeli felébredés. Így a többségnél a kávé élvezete csak másodlagos, de a tej és cukor hozzáadása általános szokás hazánkban. Ugyanakkor a kávézás jelenleg hasonló változáson, fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor, majd a pálinkafogyasztás. Egyre többen isznak kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, kávézókat. A vállalat megbízása alapján készített 2019-es Nielsen kutatás szerint a fogyasztók leggyakrabban hipermarketekben vásárolnak kávét, és a szemes kávé vásárlói a leghűségesebbek a vásárlás helyszínéhez. A legkedveltebb kiszerelés az őrölt kávé. A szemes és kapszulás kiszerelést vásárlók jellemzően többet költenek kávéra és egy-egy vásárlás során általában két csomagot vesznek, ha a szemes kávét választják, akkor azt legtöbbször egy kilogrammos kiszerelésben teszik a kosárba. A 250 grammos csomagokat főként az őrölt kávét vásárlók választják. Bár a kávé vásárlása legtöbbször tervezett, impulzív vásárlás esetén az ár fontos tényező, mégis a márka az, ami a választás fő szempontja. Mit kínál partnereinek Magyarországon a Costa Coffee? Vajda Márton kiemelte, hogy a Costa kávék egytől egyig Rainforest Alliance minősítéssel rendelkeznek. A termékek közül Magyarországon jelenleg 4 féle őrölt és szemes kávé van jelen, 10 féle kiszerelésben. Ezek az arabica és robusta kávészemek egyedi keverékéből előállított sötét és közepes pörkölésű Signature kávékeverékek, a 100% arabica Bright Blend és a szintén 100% arabica kávészemeket tartalmazó kávékülönlegesség, a Columbia Single Origin. Októbertől a Costa Coffee kínálat Nespresso kompatibilis kapszulás kávéival is kiegészül. A Coca-Cola HBC Magyarországon is magas színvonalú professzionális kávégép portfólióval rendelkezik, amelyekkel a vendéglátó szektorban, a prémium üzletek kávépartnereként és munkahelyi környezetben is megjelenik. A vállalat jól felépített infrastruktúrával, tapasztalattal és tudással rendelkezik a kávé kategóriában, a Costa segítségével pedig még szorosabbra fűzheti együttműködését kereskedelmi partnereivel minden csatornán. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
téglagyár | lakásvásárlás | gyerekülés | evőeszköztartó | JBL | fogszabályzó | játékpiac | Knorr-Bremse | napszemüveg | Szentendre | tekercses kerítés | haszongépjármű | szivattyú | hűségpromóció | lézeres szemműtét | CEMACON | vérplazma | személyszállítás | REGIO JÁTÉK | SPAR | szupinált cipő | betonozás | konyhai munkalap | Elektromos autó
![]() |
PARTNEREINK
|