SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | Hódít az új trend - az online rádiózás nyomában


Online-radio.hu: Hódít az új trend - az online rádiózás nyomában
2020-02-20 08:52 |



Némelyeknek még talán ismerősen cseng a Buggles együttes 1979-es dala, melyben a "a videó megölte a rádiósztárt".

Bár egy ideig úgy tűnt, a zenekar jóslata valós lesz, azonban mára a tartalomfogyasztás ezen formája népszerűbb lett, mint valaha.

Hogyan tud a rádió lépést tartani a trendekkel? Cikkünkben ennek járunk utána az egyik legrégebbi magyar rádióadó, a Petőfi Rádió példáján keresztül szemléltetve.

Egy kis történelmi visszatekintés

A fent említett csatorna 1934-ben kezdte sugárzását, először Budapest II. néven, majd 1949-ben felvette a Petőfi nevet. A csatorna egyszerre próbálta a fiatalokat és az idősebbeket is megszólítani. A hírek mellet kívánságműsorok, az ikonikussá vált déli magyar nóta műsor, és az ezidőtájt egyedülálló NB I. labdarúgó mérkőzések élő körkapcsolása színesítette a palettát.

A 80-as években végre sugározhattak nyugati rock and roll, az évtized vége felé pedig diszkó stílusú zenéket, melyekkel egyértelműen a fiatalokat akarták megnyerni maguknak. Persze az idők változnak, ma ezeket a dalokat már a "retro" kategóriába soroljuk, az akkori tinédzserekre viszont az újdonság erejével hatottak.

A modernizálás

Ugorjunk egy kicsit az időben. 2007-ben a Magyar Rádióban bekövetkező reformintézkedések hatására a csatorna stílust váltott. Zenei kínálatával fel akarta venni a versenyt a kereskedelmi rádiókkal (a Petőfi még ma is a magyar közmédia adója).

Az olyan modern, ám eddig a nagyközönség előtt nem túl ismert dalokat próbálta népszerűsíteni, melyek nem feltétlenül a mainstream stílusok valamelyikében készültek, hanem minőségi, alternatív hangzást nyújtanak. A hazai tehetségekre is kiemelt figyelmet fordított, a zenei műsorok mellett pedig különféle kulturális adásokat is sugárzott.

Az új arculat

2016-ban a Petőfi Rádió ismét nagyobb változásokon esett át. Az alternatív stílus egyre inkább háttérbe szorult, és megjelentek az ismertebb pop és dance dalok is a kínálatban.

Ezzel egyidőben az interneten felbukkantak a csatornák online hallgatását lehetővé tevő weboldalak, melyek új lendületet adtak a rádiózásnak. Az Online Rádió például azért olyan népszerű, mivel több mint 100 csatorna kínálata érhető el egyetlen felületről. Az oldal üzemeltetői sikeresen felismerték, hogy a mai fiatalabb korosztályt az interneten keresztül a legegyszerűbb megszólítani, elérni.

Előnyben a magyar zene

A zenei kínálat felfrissülése ellenére a Petőfi Rádió még mindig elsősorban a hazai előadókra fókuszál. Sokkal több magyar dalt játszanak, mint a konkurensek, emellett lehetőséget biztosítanak az amatőr zenekarok tehetségének felfedezésére is.

Szerencsére ma már a rádiók is felismerték, hogy mekkora lehetőségek rejlenek az internetben. Az online sugárzás mellett a különböző interaktív műsorok megjelenésével is igyekeznek minél jobban bevonni a hallgatókat a csatorna életébe, ezzel népszerűsítve a rádiózást.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!