|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | Hódít az új trend - az online rádiózás nyomában
MÉDIA
Online-radio.hu: Hódít az új trend - az online rádiózás nyomában
2020-02-20 08:52 |
Némelyeknek még talán ismerősen cseng a Buggles együttes 1979-es dala, melyben a "a videó megölte a rádiósztárt". Bár egy ideig úgy tűnt, a zenekar jóslata valós lesz, azonban mára a tartalomfogyasztás ezen formája népszerűbb lett, mint valaha. Hogyan tud a rádió lépést tartani a trendekkel? Cikkünkben ennek járunk utána az egyik legrégebbi magyar rádióadó, a Petőfi Rádió példáján keresztül szemléltetve. Egy kis történelmi visszatekintés A fent említett csatorna 1934-ben kezdte sugárzását, először Budapest II. néven, majd 1949-ben felvette a Petőfi nevet. A csatorna egyszerre próbálta a fiatalokat és az idősebbeket is megszólítani. A hírek mellet kívánságműsorok, az ikonikussá vált déli magyar nóta műsor, és az ezidőtájt egyedülálló NB I. labdarúgó mérkőzések élő körkapcsolása színesítette a palettát. A 80-as években végre sugározhattak nyugati rock and roll, az évtized vége felé pedig diszkó stílusú zenéket, melyekkel egyértelműen a fiatalokat akarták megnyerni maguknak. Persze az idők változnak, ma ezeket a dalokat már a "retro" kategóriába soroljuk, az akkori tinédzserekre viszont az újdonság erejével hatottak. A modernizálás Ugorjunk egy kicsit az időben. 2007-ben a Magyar Rádióban bekövetkező reformintézkedések hatására a csatorna stílust váltott. Zenei kínálatával fel akarta venni a versenyt a kereskedelmi rádiókkal (a Petőfi még ma is a magyar közmédia adója). Az olyan modern, ám eddig a nagyközönség előtt nem túl ismert dalokat próbálta népszerűsíteni, melyek nem feltétlenül a mainstream stílusok valamelyikében készültek, hanem minőségi, alternatív hangzást nyújtanak. A hazai tehetségekre is kiemelt figyelmet fordított, a zenei műsorok mellett pedig különféle kulturális adásokat is sugárzott. Az új arculat 2016-ban a Petőfi Rádió ismét nagyobb változásokon esett át. Az alternatív stílus egyre inkább háttérbe szorult, és megjelentek az ismertebb pop és dance dalok is a kínálatban. Ezzel egyidőben az interneten felbukkantak a csatornák online hallgatását lehetővé tevő weboldalak, melyek új lendületet adtak a rádiózásnak. Az Online Rádió például azért olyan népszerű, mivel több mint 100 csatorna kínálata érhető el egyetlen felületről. Az oldal üzemeltetői sikeresen felismerték, hogy a mai fiatalabb korosztályt az interneten keresztül a legegyszerűbb megszólítani, elérni. Előnyben a magyar zene A zenei kínálat felfrissülése ellenére a Petőfi Rádió még mindig elsősorban a hazai előadókra fókuszál. Sokkal több magyar dalt játszanak, mint a konkurensek, emellett lehetőséget biztosítanak az amatőr zenekarok tehetségének felfedezésére is. Szerencsére ma már a rádiók is felismerték, hogy mekkora lehetőségek rejlenek az internetben. Az online sugárzás mellett a különböző interaktív műsorok megjelenésével is igyekeznek minél jobban bevonni a hallgatókat a csatorna életébe, ezzel népszerűsítve a rádiózást.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Palladio Orchestra | Auchan | Rhoda Scott | lemezhajlítás | Varnus Xaver | K&H | fémipar | karácsony | CV | kutyák | Bad Kleinkirchheim | Okostelefon | cafeteria | utazás | kert | álláskeresés | pezsgő | táp | Virsli | macskák | szilveszter | Magyar Vöröskereszt | magyarok | fenntartható önkormányzat
|
PARTNEREINK
|