SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A lefékező Európában is hasít a hazai kisker


Nielsen: A lefékező Európában is hasít a hazai kisker
2019-11-15 14:28 |



A Brexit okozta bizonytalanság kontinensszerte éreztette hatását a kiskereskedelemben is.

Ennek dacára Európában 3,4%-kal bővült a kiskereskedelem forgalma 2019 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Magyarországon ennek több mint kétszerese volt a bővülés mértéke: 7,7%, amivel a hazai kiskereskedelem forgalma ezüstérmes a kontinensen. Európában továbbra is Törökország vezet: 19,2%-kal nőtt, regisztrálta a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

Az európai gazdaság a lassulás jeleit mutatja, mely a gyenge gazdasági kilátásokból és a Brexit körüli bizonytalanságból ered, és a következő félévre várhatóan tartós trendnek bizonyul. Ennek dacára a második negyedévben nominálisan 3,4 százalékkal bővült a kontinens, Magyarország pedig kifejezetten lendületben van 7,7%-os bővüléssel. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő átlagos árszínvonal-növekedés hatása a vizsgált időszakban 5,6 százalékon állt, míg Európában ez az érték 2,9% volt. A Nielsen által mért kiskereskedelem Európában regisztrált 0,5%-os mennyiségi növekedése (Magyarországon ez a mutató 2,1%) a húsvéti szezonnak tulajdonítható, átmeneti bővülés, éves szinten volumenben stagnál a piac.

A hazai élelmiszerpiac, tovább gyorsulva az előző év végi 5% alatti teljesítmény után, értékben 8,1 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca, alulmúlva a korábbi stabil trendet, 5,8%-os növekedési ütemet tudhatott magáénak a második negyedévben.

"Továbbra is kitart a napi fogyasztási cikkek piacának erős dinamikája, a szektor kiemelkedően teljesít. Ha nem számítjuk a kiugró infláció miatt magas török adatot, listavezetők vagyunk európai összevetésben." - mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A növekvő áraktól való félelem szignifikánsan erőteljesebb a vásárlók körében, mint akárcsak egy évvel ezelőtt, a piaci trendekben ugyanakkor ennek nem érződik a hatása. Az első féléves FMCG-növekedés szinte megegyezik a 2018-as adattal, a különbség az idei kisebb volumen- és nagyobb árszínvonalnövekedés-hatásban látható. "

Az európai kontinens huszonegy vizsgált országának mindegyikénél bővülést regisztrált a Nielsen. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, az utolsó negyedévben ismét Törökországban mérték (+19,4%), őt követi Magyarország (+7,7%) és Lengyelország (+7,1%). A lista további alakulása: Csehország (+6,6%), Szlovákia (+4,6%) és Portugália (+4,2%). A lista végén sereghajtókként Finnország (0,3%), Svájc (0,7%), Egyesült Királyság (0,7%) és Belgium (1,0%) áll.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!