SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Facebookos értékesítés, vagy saját webshop - melyik a jobb?


Webaruhazkeszitesarak.hu: Facebookos értékesítés, vagy saját webshop - melyik a jobb?
2019-11-07 07:04 |



Az online értékesítés módjai ma már sokszorta szerteágazóbbak és összetettebbek mint néhány évvel ezelőtt.

Még korábban egy-egy termékre készített promóciós oldalakon lehetett telefonon keresztül leadni a rendelésünket, ma már szinte minden megoldás automatizálva van. Nem csak saját webhelyek képesek akár pillanatok alatt egy-egy tranzakciót lebonyolítani, hanem komplex webáruházak és gyűjtő oldalak is az internetes adás-vételt segítik elő. Az online értékesítés tehát ma már nem csupán a fizikai boltok online boltjából lehetséges.

Léteznek olyan gyűjtő oldalak is, amelyek több webáruház termékeit gyűjtök össze, még mások kiemelt akciókkal, kuponkódokkal vagy csoportos vásárlással harcolnak ki egy-egy termékre vagy szolgáltatásra különböző kedvezményeket. Az apróhirdető oldalak és licit oldalak szintén népszerűek az online értékesítés szempontjából de léteznek tematikus portálok is, például ingatlanokra, alkatrészekre, gépjárművekre vagy éppen hajókra. Az új és használt árucikk értékesítés újabb fázisa nyílt meg nem is olyan régen, amikor a világ egyik legnagyobb közösségi portálja, a Facebook megnyitotta saját adásvételi felületét, a Marketplace-et.

Így adhatunk el akármit a Facebook segítségével

Bár a Facebook sehol nem ígéri, hogy saját webáruház rendszert vagy keretrendszert biztosít számunkra, mégis egy olyan óriási online piacot hozott létre, ahol gyakorlatilag szinte minden funkció elérhető, ami egy webáruházban is. Noha kétségtelen hogy vannak hiányosságai, így például az online fizetés, a szállítás és az áru-összehasonlítás még nem szerepel a funkció listájukban. Azonban több módon is üzletelhetünk az oldalon, akár magánszemélyként, akár vállalkozásként is vagyunk jelen.

A Marketplace egy kategóriákra osztott virtuális piac, ahol képeket és információkat oszthatunk meg az eladott termékünkről. Hátránya, hogy csak Facebook tagok adhatnak fel hirdetést és csak Facebook regisztrált felhasználók is vásárolhatnak. A kategória választó, a kereső és az ajánló rész azonban segít, hogy a legjobb ár-érték arányú terméket találhassuk meg a kínálatban. A Marketplace mellett azonban lehetőségünk van speciális adok-veszek csoportokba is meghirdetni termékeinket és külön, céges Facebook oldalunkon is lehetőségünk van értékesíteni.

Nem mindegy, hogy melyik platformot válasszuk!

Eladóként azonban nem mindegy, hogy milyen módszert választunk az online értékesítésre. Egy cég számára ugyanis fontos lehet a céges arculat online megjelenése, a saját számlázó integrálása, a csomagok és felhasználók nyomon követése, a korábbi vásárlók hírlevéllel való megszólítása és a kupon kódok alkalmazása is. Ezekre pedig csak is saját webáruházban lesz lehetőség. Itt sem mindegy azonban, hogy milyet választunk. Vannak megvásárolható webáruház kódok, bérelhető webshopok és természetesen teljesen egyedi webáruházat is készíthetünk. Itt csak a termékek mennyiségétől és a cégünk anyagi helyzetétől függ, milyen típust választunk.

A Facebook értékesítés viszont jó kiegészítés lehet egy-egy kisebb webáruháznak, akik így ingyen reklámot is kapnak webshopjukhoz. Hirdetésekkel pedig akár saját webáruházunkra is irányíthatjuk a közösségi oldal tagjait. A csoportokba inkább magánszemélyek használt dolgait érdemes meghirdetni, a céges Facebook oldalon pedig saját gyártású termékeket vagy szolgáltatásokat tanácsos elhelyezni. Tehát van, akinek a Facebook értékesítés is elegendő, de ha komolyan és nagyban szeretnénk csinálni, akkor mindenképpen érdemes befektetni egy saját webáruházba.

(x)




news4business.jpeg (127.61 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!