|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Várja a hazai kkv-kat az európai exportpiac
ÜZLET
![]()
Budapest Bank : Várja a hazai kkv-kat az európai exportpiac
2019-07-31 09:06 | Goodwill Communications
A külföldi terjeszkedéshez stratégiai szemléletmódra és kezdeményezőkészségre is szükség van. A magyarországi kis- és középvállalkozásoknak csak kicsi hányada exportál, pedig a nemzetközi terjeszkedést segítő tényezők, a források és a gazdasági konjunktúra is adott - derült ki a Treasury Klub Hungary szakmai napján megrendezett "Európai céggé válni" című kerekasztal-beszélgetésén. A diskurzus résztvevői voltak: Mata Erika, a Budapest Bank vállalati értékesítési vezetője, Szabó István, az EXIM üzleti vezérigazgató-helyettese, Kohut Balázs, rendkívüli és meghatalmazott nagykövet, külkereskedelmi szakértő, valamint ifj. Almási Sándor az Almási Kft. képviseletében. "Magyarországon a kis- és középvállalkozások jelentőségét jól mutatja, hogy a vállalati foglalkoztatás 71 és a hozzáadott érték 47 százalékát adják a szektor képviselői" - hangzott el Mata Erikától. "Export tekintetében azonban egyelőre csak 20% a hazai kkv-k részesedése, és azon belül is jelentős a koncentráció: 100 cégből összesen 6 szállít külpiacra" - fűzte hozzá Szabó István. Az exportban rejlő potenciál ellenére, sokan mégsem lépnek ezen a területen. Sok kkv várja, hogy kívülről megtalálják őket, pedig tudatosan felépített stratégiával és kezdeményezéssel komoly eredményeket lehet elérni. A kerekasztal-beszélgetést ifj. Almási Sándor nyitotta meg az Almási Kft.-től, aki néhány évvel ezelőtt csatlakozott a családi tulajdonban lévő vállalkozás vezetéséhez. A fém-alkatrészek gyártásával foglalkozó, mezőkövesdi vállalkozást id. Almási Sándor alapított, történetük pedig a kilencvenes évek elejére nyúlik vissza. Az elmúlt évtizedek fejlődése kiválóan példázzák a magyar tulajdonban lévő kis- és középvállalkozások növekedési pályáját: a kezdetben még a családi házban működő vállalkozásból mára egy több ezer négyzetméteres, európai színvonalú, magas technológiai fejlettségű, automatizált gépparkkal felszerelt üzemcsarnokban zajlik a gyártás. A kapcsolódó innovációs fejlesztéseknek köszönhetően pedig nem csak kapacitásukat tekintve, hanem hozzáadott érték szempontjából is a nemzetközi piacokat kiszolgálni képes vállalkozássá fejlődött. A szintlépéshez szükséges beruházásokat a tudatosan gyűjtött saját tőke mellett a Budapest Bank és az EXIM segítségével sikerült megvalósítani. Mata Erika, a Budapest Bank vállalati értékesítési vezetője szerint számos hazai kkv-ban rejlik hasonló fejlődési potenciál. Természetesen, ezek a lehetőségek egyúttal kihívások és feladatok elé is állítják a cégeket. Hozzátette, hogy a bank vállalati portfóliójának 80 százalékát a hazai kkv-k alkotják, és az elmúlt években jelentős növekedés mutatkozott az exportcélú finanszírozások számában és volumenében egyaránt. Véleménye szerint, finanszírozás tekintetében tehát számos jó lehetőség áll a már jelenleg is exportáló, valamint a külpiacra történő kilépést most tervező vállalkozások rendelkezésére is. A több mint három évtizedes kkv-finanszírozói tapasztalatuk alapján azonban kiemelte, hogy a külpiaci versenyképességhez és stabil piaci jelenléthez elengedhetetlen, hogy a kedvező forráslehetőségekből megvalósított infrastrukturális beruházások mellett a piacismeret és a megfelelő hozzáadott értéket biztosító, innovatív fejlesztések is a stratégia szerves részét képezzék. Kohut Balázs rendkívüli és meghatalmazott nagykövet szerint, bár az internet alapú kommunikáció jelentősen megkönnyíti a külkapcsolatokat, ahhoz azonban, hogy friss belépőként egy vállalkozás partnereket találjon vagy bővítse meglévő partnerhálózatát, kiemelten fontos a személyes, emberi kapcsolatok kialakítása és a bizalomépítés. Emellett az exporthoz a stratégiai gondolkodás is elengedhetetlen a cégvezetőknél: a nemzetközi piacokon való érvényesülés lassabb és kockázatosabb folyamat, ezért fontos, hogy a cégek tudjanak legalább 3-5 évre előre gondolkodni. Hangsúlyozta, a hazai vállalkozásokban van külpiaci potenciál, és felvevőpiac, kereslet is a termékeik, szolgáltatásaik iránt. Azonban a szintet lépni vágyó magyar kkv-knak fel kell kutatniuk a potenciális exportpiacokat, és a személyes üzleti kapcsolatok kialakítására kell törekedniük. Szabó István, az EXIM üzleti vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy bár Magyarországon a kkv szektor növekszik a legnagyobb mértékben, az export piac lehetőségeit még mindig kevesen próbálják kiaknázni. Az elsődleges okok között szintén az innováció szükségességét emelte ki, ami elengedhetetlen a versenyképesség megteremtéséhez és fenntartásához, így fontos, hogy elsősorban ennek a fejlesztését tűzzék ki célul a kkv-k. Ehhez kíván segítséget nyújtani az EXIM, amely vagy kereskedelmi bankokon, vagy közvetlenül nyújt finanszírozási segítséget. Szabó István szerint mindemellett fontos, hogy a cégvezetők eggyel "tovább tudjanak lépni" az üzleti gondolkodásban. Az elmúlt 30 évben a kkv-vezetők felépítették a vállalkozásukat, stabilizálták a cégüket, innen számukra a következő mérföldkő a nemzetközi piac meghódítása lehet, ehhez azonban kockázatvállalásra és kezdeményezőkészségre van szükség. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Kolozsvár | EU | Egyesült Államok | KSH | import | Balla Ingatlan | GKI | Románia | karácsony | ingatlanpiac | export | Varga Pincészet | Nielsen | GKI üzleti bizalmi indexe | ipari termelés | Centrál Színház | BrandFestival | Csehország | Volkswagen | MNB | Mol | Alteo | Gazprom | MÁV
![]() |
PARTNEREINK
|