|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A 2019-es utazási szokások
KUTATÁS
![]()
Bónusz Brigád-GKI Digital: A 2019-es utazási szokások
2019-06-28 07:35 | LWp Kommunikáció
Az emberek 95 százaléka utazott kikapcsolódás céljából az elmúlt egy évben: a válaszadók háromnegyede belföldön, 55 százalékuk pedig külföldön töltött pihenéssel legalább pár napot. A fő úti cél idén is a tengerpart vagy más vízpart volt. A legfontosabb szempont a nyaralás kiválasztásánál a megfelelő ár volt. Bár a Bónusz Brigád és a GKI Digital tavalyi utazás-kutatásában ez minden harmadik ember fő szempontja volt, idén már csak minden negyedik nevezte a kiadás nagyságát a legfőbb tényezőnek az utazás kiválasztásakor. A szállodák népszerűsége egyre nő A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019-es utazási szokásokat vizsgáló felméréséből az derült ki, hogy a válaszadók legnagyobb része a szállodákat, illetve az apartmanokat részesíti előnyben. A tavaly készült felmérésben még mindkét szállástípus a mostaninál (67% ill. 54%) alacsonyabb rátával szerepelt - ezzel párhuzamosan a magánlakások kibérlésének népszerűsége tavaly óta csökkent. A szálláshely kiválasztásának kritériumai is változtak tavaly óta: a legfontosabb továbbra is az elhelyezkedés és az ár, de az elmúlt évhez képest fontosabbá vált az akadálymentesség és a wellness megléte. Ki ne aludt volna már egy hétig kifeküdt matracon vagy túl puha párnán és ébredt összetörve minden reggel megkeserítve ezzel a nyaralás napjait? Nem csoda tehát, hogy ami a szállás felszereltségét illeti, a kényelmes, nagy ágy továbbra is a legfontosabb elvárás a szobákkal kapcsolatban, de az erkély és a légkondicionált szoba is minden második válaszadónak rendkívül fontos. Hogyan választunk úti célt? Vannak bizonyos kritériumok, amelyek alapján jellemzően mérlegelni szoktak az emberek a nyaralás lefoglalása előtt: minden negyedik embernek a legfontosabb az utazás ára és hogy mit lehet csinálni az adott helyen. A fiatalabb korosztály számára (18-29) ennél is nagyobb súllyal esik latba a kiadás nagysága, a 30-39 éveseknek pedig az kiemelten fontos, hogy mivel tudják az adott célponton idejüket eltölteni és hogy hová tudnak elutazni a lehetőségeikhez mérten. Az utazási célpont kiválasztásakor legtöbben előre meghatározzák, hogy hová szeretnének utazni és így keresik a legjobb ajánlatot - a 18-24 évesek kétharmada azonban éppen fordítva jár el: megnézik, hogy mekkora keret áll rendelkezésükre és ahhoz igazítják az úti célt. Kifutottunk az időből? A kutatásban részt vevők fele a belföldi útjait a nyaralás előtt 1-4 hónappal kezdi el szervezni, ugyanakkor minden negyedik kitöltő kevesebb mint 1 hónappal az utazás előtt, last minute szokott utakat lefoglalni. A külföldi utak esetében a kitöltők 10 százaléka hagyatkozik a last minute ajánlatokra, a legtöbben (51%) 3-6 hónappal az út előtt kezdenek tervezni. A Bónusz Brigádon az év első 5 hónapjában közel 17.000 utazási bónuszt értékesítettek, ennek 60 százaléka belföldi, 40 százaléka külföldi utazás volt. Az utazások vásárlásának fő szezonja az oldalon éppen a tavasz, hiszen ekkor kezdik szervezni legtöbben nyári programjaikat. Irány külföld! A kutatás készítői arra is rákérdeztek, hogy a külföldre utazók hol jártak az elmúlt egy évben: a legnépszerűbbek a szomszédos országok voltak, a válaszadók 63 százaléka jutott el közülük valamelyikbe. Dél-Európába 41, míg Nyugat-Európába 37 százalékuk utazott. Ázsiában és Skandináviában csak minden tizedik ember járt, ennél is kevesebben repültek Amerikába vagy Ausztráliába. A kitöltők 60 százaléka az elmúlt egy évben legalább egyszer 5 napnál többet töltött külföldön. Minden harmadik válaszadó pedig 2-3 alkalommal töltött legalább 5 napot egy másik országban. Rövidebb időszakokra (2-3 napra) a válaszadók fele több alkalommal is elutazott az elmúlt egy évben. A külföldi utak fő választási szempontjaként új helyek felfedezését jelölte meg a válaszadók kétharmada. 90 százalékuk az ismeretlen, új helyeket városnézéssel fedezi fel, ezzel töltik a legtöbben idejüket külföldi utazásuk során. 74 százalék kirándul, a válaszadók fele a helyi gasztronómiával ismerkedik, 40 százalékuk pedig olvasással, napozással tölti a szabadság idejét. A külföldi utazásokra jellemzően repülővel (78%) vagy saját autóval (55%) megyünk, népszerű még a buszos út (39%), azonban más közlekedési eszközöket kevesen választanak. Maradjunk belföldön! A GKI Digital és a Bónusz Brigád közös kutatásából az derült ki, hogy a kitöltők kifejezetten szeretnek belföldön pihenni és ha szabadon megválaszthatnák pihenésük úti célját, 22 százalékuk akkor is belföldi, új helyeket fedezne fel. A második helyen a szomszédos országok végeztek, 17 százalék ide utazna legszívesebben. Hasonlóan a külföldi utakhoz, az emberek belföldön is leginkább új helyeket szeretnének felfedezni, 62 százalék válaszolt így. Ami a belföldi időtöltést illeti, a legtöbben várost néznek (79%), wellnesselnek (65%) vagy kirándulnak (71%). A Bónusz Brigád oldalaira a kérdőív kitöltőinek 77 százaléka éppen utazási ajánlatokért látogat, itt keres inspirációt, új ötleteket akár 1 napos, akár romantikus, akár balatoni nyaralásaihoz. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
inkontinencia | Iskolaszer | KunlunChem | hajópadló | menstruáció | párásító | kávékapszula | Liszt Ferenc Kamarazenekar | hőmérséklet | bőrápolás | telefontok | bónuszrendszer | alumíniumkerítés | Centrál Színház | autódekoráció | tudás | hegesztőpajzs | retinol | lakásfelújítás | szivattyú | Vizelettartás | tartálykutatás | társ | Knorr-Bremse
![]() |
PARTNEREINK
|