|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A nők tudatosabban bánnak a pénzzel
KUTATÁS
AEGON Magyarország: A nők tudatosabban bánnak a pénzzel
2019-05-02 07:02 |
A nők tudatosabban készülnek a nyugdíjas évekre, mint a férfiak. Leginkább a városokban jelentős a különbség a két nem nyugdíjcélú megtakarításai között. A nők általában tudatosabban bánnak a pénzzel, így jó hír, hogy tízből nyolcan aktívan részt vállalnak a családi kassza kezelésében is az Aegon kutatása szerint. A magyar nők tudatosabban bánnak a pénzzel, így a nyugdíjas éveikre is nagyobb arányban gondolnak, mint a férfiak. Különösen igaz ez a nagyobb városokban, ahol az Aegon nyugdíjbiztosítási termékeinek 54 százalékát nők veszik igénybe. A szebbik nem a kistelepüléseken is vezet, de itt a legkisebb az előnye, mindössze 2 százalékpont. A biztosítótársaság korábbi kutatása arra is rávilágított, hogy a nők 80 százaléka aktívan vesz részt a családi kassza kezelésében is, ami a nagyobb pénzügyi tudatosságra tekintettel kifejezetten jó hír a magyar családoknak. A nők még a fizetésben is tudatosabbak: a legkevesebb vesződséggel járó csoportos beszedést választó ügyfelek 55 százaléka nő. Igaz, a nagyobb tudatosságra rá is szorulnak, hiszen jellemzően hosszabb ideig élnek, mint a férfiak, miközben a családban rájuk háruló nagyobb terhek mellett a pénzkeresésre is kevesebb idejük jut. Gyakrabban szakítják meg a munkát, többször dolgoznak részmunkaidőben. Ez magyarázza, hogy az Aegon Magyarország nyugdíjbiztosítási termékeire például átlagosan 25 ezer forinttal kevesebben tudnak csak költeni, így a férfiak, bár kisebb arányban gondoskodnak a késői éveikről, 11 százalékkal többet tesznek félre erre a célra. "A férfiak ma még átlagosan 15 százalékkal keresnek többet, de abban, hogy a megkeresett pénzt hogyan és mire költik, nem árt, ha hallgatnak a szebbik nemre, a statisztika a nőket igazolja" - jegyezte meg Szombat Tamás az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese. A tudatosság megtérül, az Aegon kutatása szerint legalábbis azok a nők, akik a leginkább terveznek, sokkal nyugodtabbak is. A megkérdezettek 84 százaléka tervezi a nyugdíjas éveit pénzügyileg, de közülük csak minden második írja is le a pontos terveit. A kutatás őket igazolja: az írásban tervezők 52 százaléka nagyon biztos abban, hogy kényelmesen élhet majd idős korában, míg azok között, akik nem vetik papírra a terveiket, ez az arány csak 28 százalék. A legtudatosabbak jóval nagyobb arányban is takarítanak meg: 68 százalékuk tesz félre, miközben az írásban nem tervezők között ez az arány nem éri el az 50 százalékot. Akik pedig még fejben sem gondolnak a nyugdíjas éveikre, a megtakarítók aránya mindössze 18 százalék.
hat tipp-iwd-2_aegon.jpg (916.58 kB)
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
méz | Fóliázás | coaching | játékpiac | lámpa | jégkorong | szobanövény | dekoráció | Knorr-Bremse | terasz | olasz divat | építőipar | grill | Olaszország | informatikai eszközök | család | textíliák | Airbnb | Bridgestone Tatabánya | motor | elektromos kerékpár | lakáskiadás | sport | E.ON
|
PARTNEREINK
|