SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Fellendül a játékpiac tavasszal


Regio Játék: Fellendül a játékpiac tavasszal
2019-03-26 09:00 | Sakkom Interaktív



A játékpiac tavaszi fellendülése a húsvéti szezonban tetőzik, előtte azonban a szabadtéri játékok kereslete nő meg a REGIO JÁTÉK adatai szerint.

A legnépszerűbb termékek ilyenkor a labda, buborékfújó, játszótéri játékok, kerékpár, sportszer és hinta, az átlagos kosárérték pedig online 8100 forint, bolti vásárláskor 5500 forint. A vállalat friss kutatásában vizsgálta a szabad levegőn, illetve a sportolással és kütyühasználattal eltöltött időt is a 14 éven aluli gyermekek vonatkozásában.

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltenek friss levegőn a gyermekek, ezáltal megnő a szabadtéri játékok iránti kereslet is. A REGIO JÁTÉK adatai szerint március hónapban az online kosárérték átlagosan 8100 forint, míg a bolti vásárlás 5500 forint összegű. "A tavaszi értékesítési hullám jellemzően húsvétkor - idén áprilisban - tetőzik, ekkor az egész éves forgalmunk nagyjából 20 százaléka teljesül" - tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető. Idén azonban még az ünnepi készülődés előtt a legtöbb magyar család fog vásárolni labdát, buborékfújót és játszótéri játékokat, de a cég friss felmérése alapján sok gyermek örülhet új kerékpárnak, sportszernek és hintának is. A megkérdezett szülők a biztonság, a minőség és a korábban szerzett tapasztalatok alapján választják ki a játékot.

7 éves kortól csökken a friss levegőn töltött idő

A kutatásban résztvevők elmondása szerint a 10 éven aluli gyermekek legkedvesebb szabadtéri elfoglaltsága egyértelműen a játszóterezés (63%), a 11-14 évesek pedig kirándulni (28%) és sportolni (26%) szeretnek legjobban a friss levegőn. "A felmérésünkből az is kiderült, hogy az általános iskola elkezdése után csökken a hétköznapokon kint töltött idő, ezt a napi 1-2 órát a szülők 57 százaléka nagyon kevésnek tartja. Hétvégén azonban a nagyobb gyermekek is behozzák a lemaradást, korosztálytól függetlenül ugyanis 3 óránál is több időt töltenek a négy falon kívül a fiatalok" - mondta a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Az eredményeket árnyalja, hogy hiába csökken a kisdiákok szabadban eltöltött óráinak száma, megjelenik az életükben a sport: a 7-10 évesek 55 százalékának, a 11-14 évesek 45 százalékának van lehetősége szervezett keretek között vagy versenyszerűen mozogni. A legfelkapottabb edzések között található a tánc, az úszás, a foci, továbbá a küzdősport és a torna.

"Reggel még csukva a szeme, de már mondja, hogy tablet"

Míg a válaszadók szerint szabadtéri játékkal vagy mozgással naponta minimum 3 órát illene eltölteniük a 14 éven aluliaknak, addig a számítógép és okoskészülékek használatát 1 órában maximálnák. Utóbbinak hétköznapokon szinte kivétel nélkül megfelelnek a gyermekek, hétvégén azonban a 7-14 éves korosztály egyharmada már 2 órán keresztül bűvöli a képernyőt. "Pedig a kinti játékok fejlődésre gyakorolt hatása kétségtelen: a kismotor, majd később a roller és a kerékpár fejleszti az egyensúlyérzéket, tájékozódási képességet, de akár egy homokozókészlet is hozzájárul a kéz-szem koordináció és a finommotorikus készségek formálásához" - tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Top 10 legkeresettebb játékkategória tavasszal (2019)
 
  • 1. Szabadtéri játék
  • 2. Kreatív, fejlesztő
  • 3. Építőjáték
  • 4. Sportszer, labda
  • 5. Társasjáték, kártya
  • 6. Autó, jármű
  • 7. Játékfigura
  • 8. Bébijáték
  • 9. Plüss
  • 10. Szerepjáték


Top 10 legkeresettebb játék tavasszal (2019)
 
  • 1. Ugri nyuszi interaktív plüss
  • 2. Zookiez unikornis plüssfigura
  • 3. Kis Enduro motor
  • 4. Lotti Karotti társasjáték
  • 5. Dobble deluxe társasjáték
  • 6. Süti maci
  • 7. Baby Secrets baba színváltós pelussal
  • 8. Tojásfutam társasjáték
  • 9. LEGO City Kombájn szállító
  • 10. Így neveld a sárkányod plüss












TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!