SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | Szeptemberben indul az elektromos bérbicikli-hálózat a párizsi agg...


MTI: Szeptemberben indul az elektromos bérbicikli-hálózat a párizsi agglomerációban
2019-03-20 16:44 |



Tízezer kerékpárral szeptemberben nyílik a Párizs környéki Ile-de-France régió elektromos bérbicikli-hálózata.

A francia főváros és környékének 12 millió lakosát próbálják meg arra ösztönözni, hogy kerékpárral járjanak be a fővárosba dolgozni.

A rendszerben a kerékpárokat fél évre lehet kibérelni, a bérleti díj havonta 40 euró lesz - jelentette be Valérie Pécresse, a régió jobboldali elnöke.

"Az elektromos kerékpárok hosszú távú bérlésének legnagyobb piacáról van szó" - hangsúlyozta sajtótájékoztatóján a régióelnök.

A Véligo nevű program célja a Párizs körül élőket ösztönözni a bicikli használatra, ami jelenleg az agglomeráció napi közlekedésének alig két százalékát jelenti. Ezt két éven belül legalább háromszorosára akarja a régió növelni.

Az Ile-de-France Mobilités nevű állami ügynökség az autószalonok mintájára vezeti be a rendszert: a hosszú távú bérléssel a felhasználók meg is vehetnék a kerékpárokat, amelyeknek ára jelenleg 1500 és 2000 euró között mozog Franciaországban, ahol 2017-ben mintegy 250 ezer elektromos kerékpárt és 2,7 millió hagyományos biciklit adtak el.

Az agglomerációban élők az elektromos kerékpárokat félév használat után vásárolhatnák meg. A 40 eurós havi bérleti ár a karbantartási szolgáltatásokat is magában foglalja.

A párizsi bérbicikli-hálózattal ellentétben nem félóránként kellene fizetni a bérleti díjat, hanem félévre, és ez idő alatt a bérlő folyamatosan magánál tarthatja a kerékpárt.

A Véligo működtetését három magánvállalat és 51 százalékban a francia posta által létrehozott holding nyerte el hat évre, mintegy 111 millió eurós költségvetéssel. A három partnercég szavatolja a kerékpárok kiszállítását, karbantartását és a dolgozók képzését. A hálózatnak több mint kétszáz boltja nyílik, az agglomeráció valamennyi postahivatalában és pályaudvarán is át lehet majd venni a kerékpárokat.

"A postások elektromos kerékpárjainak fejlettebb változatáról van szó, az otthonokban feltölthető akkumulátorokkal" - mondta Valérie Pécresse.

A cél az, hogy a felhasználók a hegyes-dombos Párizs környéki térségben a mindennapos útvonalaikon használják a bicikliket, azaz munkába vagy iskolába menet.

Valéria Pécresse szerint a régió 2016 és 2019 március között mintegy 64 millió eurót költött a kerékpárutak építésére, felújítására, valamint biciklitárolók építésére.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!