|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | A magyarok fele leellenőrzi az ügyvédjét a neten
GAZDASÁGI JOG
![]()
Pro Lawyer Consulting : A magyarok fele leellenőrzi az ügyvédjét a neten
2019-03-12 12:39 |
A jogi kommunikációval és ügyvédi marketinggel foglalkozó Pro/Lawyer Consulting arra volt kíváncsi, hogy mi befolyásol minket az ügyvédválasztás során. A nem-reprezentatív online felmérést több mint 300-an töltötték ki, ennek eredményeiből tudunk következtetni a hazai trendekre. A kérdéssor olyanokat vizsgált, akik az utóbbi 3 éveben legalább egyszer vettek igénybe ügyvédi szolgáltatást, akár cégként, akár magánszemélyként. Ahogy sejteni lehetett, a legnagyobb arányban cégekkel kapcsolatos kérdésekkel, ingatlanügyekkel és családjogi tanácsadással keresnek ügyvédet a magyarok. A kitöltők 75%-a 35 és 55 év közötti volt, és a felük vezető pozícióban, vagy vállalkozóként, cégtulajdonosként dolgozik. Hol találta az ügyvédet A külföldi, elsősorban amerikai adatokból is kiderült, hogy az emberek elsősorban ajánlások alapján kerülnek kapcsolatba az ügyvédekkel. Ezt támasztja alá a kutatás is: a kitöltők közel felének egy ismerőse ajánlotta az ügyvédet - közel 1/3-uknak pedig személyes ismertségében volt ügyvéd. Viszont minden tizedik ügyvédkeresés már az interneten zajlik - elsősorban Google keresés alapján. Az ügyvédválasztás folyamata Kutatások szerint az ügyvédválasztás négy lépésből áll: először realizáljuk, hogy jogi tanácsadásra van szükségünk. Utána kutatunk - ismerősök körében vagy az interneten. Majd jön a harmadik, legérdekesebb lépés: a megerősítés. Ekkor próbáljuk leellenőrizni, hogy az ajánlott ügyvéd tényleg ért-e ahhoz, amire szükségünk van. Leggyakrabban beírjuk a nevét a keresőbe és átnézzük a találatokat - amennyiben vannak. A negyedik lépésben, ha elégedettek vagyunk a találatokkal, következik a kiválasztás és a megbízás. "Tudtuk, hogy ez nem csak nemzetközi, hanem magyarországi trend is. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy az ügyvéd megtalálása után mit tesznek a jogkeresők, használják-e aktívan az internetet. Az arányokon mi is meglepődtünk." - mondta el dr. Bende Máté, a Pro/Lawyer Consulting cégvezetője. A kutatás adatai szerint az emberek közel fele, 47%-a leellenőrzi a neki ajánlott ügyvédet az interneten: megnézi a honlapját, beírja a nevét a Google-be vagy rákeres a Facebookon illetve a LinkedIn-en. Megerősít vagy elbizonytalanít az eredmény Akik elvégezték ezt az ellenőrző lépést, azok 37%-át befolyásolta az, amit talált az ügyvédről - volt akit megerősített, volt akit eltántorított. A felmérés rákérdezett, hogy mi az, ami megerősítette az ügyvéddel kapcsolatban: 34,5%-ban a honlapja, 55%-ban a megjelenések és cikkek, amiket az ügyvédről talált. És mi tántorította el azokat, akik nem fogadták el az ajánlást? 29%-ukat az, hogy nem volt az ügyvédnek honlapja, 62%-ot pedig, hogy negatív véleményeket talált az adott ügyvédről. Ezek után adta magát a kérdés a teljes közönség felé: lényegesnek tartja-e, hogy legyen valamilyen információ az ügyvédről az interneten. A válaszadók 70%-a tartja ezt fontosnak, azaz hogy legalább weboldala legyen, de még jobb, hogyha találhatunk cikkeket, előadásokat az ügyvédtől vagy esetleg vezessen saját szakmai blogot. Az ügyvédség munkájának megítélése "Bár a felmérésnek nem volt célja az ügyvédség általános megítélését vizsgálni, néhány érdekes adat azért felmerült a válaszok értékelése során" - ismertette a Pro/Lawyer Consulting szakértője. "Akik nem voltak elégedettek az ügyvédi munkával, azok legnagyobb részének nem szakmai problémája volt, hanem az ügyvédi kommunikációval volt elégedetlen - nevezetesen az ügyvédje nem elég gyakran vagy nem elég egyértelműen kommunikált vele, a megbízóval. Ez olyan visszajelzés, amely minden ügyvédnek hasznára válhat. Nem elég jól végezni a munkát, megfelelően is kell kommunikálni az ügyféllel." - magyarázta dr. Bende Máté. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]() ![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
lakásfelújítás | inkontinencia | KunlunChem | Centrál Színház | LED-lámpák | hajópadló | Liszt Ferenc Kamarazenekar | bónuszrendszer | kölyökkutya | hegesztőpajzs | bőrápolás | retinol | Knorr-Bremse | tartálykutatás | kávékapszula | alumíniumkerítés | szivattyú | Mosás | hőmérséklet | lézerterápia | gázkészülék | Vizelettartás | autódekoráció | párásító
![]() |
PARTNEREINK
|