|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | Tavaly rekordszámú tisztán elektromos hajtású személygépkocsi kelt...
JÁRMŰIPAR
MTI: Tavaly rekordszámú tisztán elektromos hajtású személygépkocsi kelt el Európában
2019-03-05 10:09 |
Az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE) adatai szerint tavaly rekordszámú, összesen 386 ezer darab tisztán elektromos hajtású személygépkocsi talált gazdára Európában. Ez a kontinensen értékesített új autók 2,5 százaléka - közölte Magyar Elektromobilitás Szövetség az MTI-vel. A közleményben kiemelték: az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre nő az elektromosautó-értékesítés aránya, igaz mértékében elmarad az európai számoktól. Az MTI kérdésére megjegyezték: Magyarországon 2018 első három negyedévében összesen valamivel több mint 1450 valamilyen elektromos hajtáslánccal bíró új autót értékesítettek. Az iparági becslések szerint az év utolsó hónapjaiban ez a szám további 200-300 gépjárművel növekedhetett - közölték. Az AVERE adatai szerint az összeurópai éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40 500 darab elektromos hajtású járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedés. A magyarországi szakmai szervezet szerint a tavalyi év teljesítménye még nem tekinthető európai szinten sem áttörésnek, látszik azonban a folyamat, amelynek eredményeképpen a következő években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinensen. Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő szövetség főtitkára a közlemény szerint elmondta, a tavalyi év ugyanakkor mégis fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban, ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos és elektromos hajtású, autók értékesítését Európában. Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése a szakember szerint az lesz a szektorban, hogy a hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a tisztán villanyhajtású gépjárművektől. Erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak - mutatott rá. Utalt arra is, hogy a magyar piacon még szükség van arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt, amihez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Airbnb | sport | lámpa | olasz divat | építőipar | E.ON | szobanövény | coaching | lakáskiadás | terasz | jégkorong | dekoráció | méz | játékpiac | motor | Bridgestone Tatabánya | Olaszország | grill | informatikai eszközök | Knorr-Bremse | elektromos kerékpár | Fóliázás | család | textíliák
|
PARTNEREINK
|