|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Növekvő romantikus adathalászat
INTERNET
Kaspersky Lab: Növekvő romantikus adathalászat
2019-02-15 07:22 | Grayling
A Kaspersky Lab szakértői jelentős növekedést észleltek a Valentin nap alkalmából különböző romantikus termékeket kínáló bűnözők adathalász tevékenységében. Február első felében a romantikus témájú átverős honlapok látogatására irányuló felismert és blokkolt kísérletek száma több mint duplájára nőtt 2018 hasonló időszakához képest. Ez komoly figyelmeztető jel, a csalók minden lehetőséget kihasználnak a felhasználók adatainak és pénzének ellopására. Az adathalászat az internetezők kihasználásának egyik legnépszerűbb és legkönnyebb manipulációs technikája. Ez a csalás olyan fajtája, ahol megtévesztéssel jutnak hozzá a felhasználók adataihoz - jelszavaktól bankkártya számokig, bankszámla részletektől egészen más, pénzügyi szempontból lényeges részletekig. Az adathalász e-mailek és honlapok általában úgy álcázzák magukat, mint a személyes adatainkat különböző okokból jogosan kérő valódi portálok. Gyakran az adott időszak legfontosabb aktualitásaihoz kapcsolódnak, legyen az egy kiemelkedő sportesemény vagy ünnepnap. A Valentin nap sem kivétel ez alól. 2019 februárjában, a Valentin napig terjedő időszakban az adathalász honlapok felkeresésére irányuló, de a Kaspersky Lab megoldásai által felismert és blokkolt látogatások száma drámaian megnőtt. Míg 2018-ban ez a szám 2 milliónál valamivel magasabb volt, addig 2019-ben több mint 4,3 millióra emelkedett. A statisztika szerint a legérintettebb országok Brazília (az észlelt kísérletek több mint 6,4%-a), Portugália (több mint 5,8 %-a), Venezuela (5,5%), Görögország (5,3%) és Spanyolország (5,1%). A küldött e-maileket részletesen elemző vizsgálat szerint a csalók leginkább a szeretteink örömére előrendelt ajándékokat és a teljesítménynövelő gyógyszereket használták csapdaként a személyes adatok megszerzésére. Ez újra alátámasztja a Kaspersky Lab saját felmérését, ami szerint, ha a szerelemről van szó, a felhasználók hajlamosak megfeledkezni az éberségről. "A kutatásunk azt mutatja, hogy nincs különbség a nagy sportesemények, álszámlák vagy a romantika ürügyén végzett adathalász tevékenységben. Ezek a felhasználók érzéseit, izgatottságát, megpróbáltatásait vagy gyengéd érzelmeit használják ki. Így bármi támadóeszköz lehet a csalók kezében. A felismert csalási kísérletek nagy száma figyelmeztet mindannyiunkat, hogy mindig legyünk óvatosak az interneten szörfözve, még akkor is ha csak virágot vásárlunk szerettünknek." - figyelmeztet Andrej Kostin, a Kasperky Lab senior webtartalom elemzője. A Kaspersky Lab tanácsai a biztonságunk érdekében:
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Pakisztán | Gáz | pályakezdő | hajgyógyászat | Jelenlét Ház | home office | Máltai Szeretetszolgálat | P&G | munkáltató | Csorvási Gazdák | Mol | pedagógus | DIGI | háztervezés | kerítés | dekoráció | űrlap | Légzésfigyelő pulzoximéter | elkóborolt kutyák | Pampers | takarmány | Rossmann | állásinterjú | Pesterzsébet
|
PARTNEREINK
|