|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A magyar munkavállalók stabilnak érzi a munkahelyét
KUTATÁS
![]()
MTI: A magyar munkavállalók stabilnak érzi a munkahelyét
2019-02-12 13:35 |
A magyar munkavállalók 82 százaléka-nők és férfiak egyaránt - úgy érzi, hogy több mint 5 évig megmarad az állása, a férfiak 83, a nőknek pedig 80 százaléka látja biztosnak a saját pozícióját a jelenlegi munkahelyén. A BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb, 1200 ember megkérdezésén alapuló, 2018. decemberi reprezentatív munkaerőpiaci felmérés szerint 2017 hasonló időszakához képest 1, az előző negyedévhez képest 3 pontot csökkent, így 68 pont lett 2018 decemberében a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe. A mérőszám azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi foglalkoztatójuk hosszú távon is munkalehetőséget biztosít majd számukra. A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek körében 94 pontot mértek annál a kérdésnél, hogy mennyire bíznak a munkahelyük fennmaradásában. A megelőző két évben ez az érték 91, illetve 88 pont volt. Arra a kérdésre pedig, hogy a munkavállalók mennyire érzik biztosnak a pozíciójukat az index értéke 92 pontot mutatott, ami jelentős emelkedés a 2017-ben mért 88 pont és a 2016-ban elért 84 pont után. Az újbóli elhelyezkedés esélyével összefüggésben is emelkedő tendenciát tapasztaltak, mivel a 2017. decemberében elért 46 pontot követően 2018 decemberében a részmutató 52 pontra ugrott. A közlemény idézte Kiss Márk Istvánt, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatóját, aki kifejtette, hogy bár összességében enyhén visszaesett a bizalmi index év végén a korábbi negyedévekhez képest, fontos részeredménynek tartja, hogy a munkavállalók optimizmusa a munkahelyük és a saját pozíciójuk kapcsán rekord magas volt. A szektorok szerinti bontást tekintve az iparban és építőiparban, valamint a kereskedelemben 69, a közigazgatásban dolgozóknál 68, a mezőgazdaságban tevékenykedő munkavállalóknál 67 pontot mértek. A korcsoportokról megállapították, hogy a negyvenes korosztály némileg optimistább a többi csoporthoz képest, mivel náluk az index 71 pontot ért el, szemben a 18-29, illetve 30-39 év közöttiekkel, ugyanis mindkét korcsoportban 68-68 pontot mértek, míg az 50-59 éves korcsoportnál 69, a 60 felettieknél pedig 60 pontot regisztráltak, csakúgy mint a megelőző évben. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
CV | Auchan | menstruáció | Rhoda Scott | Varnus Xaver | társ | Magyar Vöröskereszt | fémipar | karácsony | étterem | macskák | tudás | táp | telefontok | fenntartható önkormányzat | K&H | Játék | Virsli | lemezhajlítás | álláskeresés | Okostelefon | Iskolaszer | pezsgő | kutyák
![]() |
PARTNEREINK
|