|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A magyarok felelősen döntenek
KUTATÁS
![]()
Provident: A magyarok felelősen döntenek
2019-01-24 17:38 | Flow PR
A magyarok felelősen döntenek és továbbra is derűlátók a munkaerőpiaccal kapcsolatban. A magyarok pozitívan ítélik meg a munkaerőpiaci folyamatokat és egyre felelősebben készülnek fel pénzügyi döntéseikre - derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. és brit anyavállalata, az International Personal Finance hét tagországában végzett reprezentatív, több mint 3500 fős mintán végrehajtott kutatásából. Az International Personal Finance (IPF) a GfK kutató cég bevonásával a leányvállalatok országaiban mérte fel az állampolgárok hitelfelvételi szokásait, pénzügyi helyzetét, az általuk használt megtakarítási formákat, valamint azt, hogy miként ítélik meg az elmúlt év gazdasági tendenciáit. A kutatásban Csehország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Románia, Spanyolország és Mexikó vett részt. A magyar munkaerőpiaccal kapcsolatban továbbra is derűlátók a hazai megkérdezettek: ahogy tavasszal, a válaszadók 43 százaléka most is úgy gondolja, hogy az elmúlt egy évben javult a foglalkoztatás és összességében 9 százalékponttal többen érzik pozitívnak a trendeket, mint ahányan nem. Magyarországon a megkérdezettek 33 százaléka folyamodott hitelért az elmúlt 12 hónapban. A kölcsönt igénylők 28 százalékának a jövedelmük tizedét sem teszik ki a törlesztő részletek, amely kedvezőbb a többi országban mért 25 százalékos átlagértékhez képest. Hazánkban a hitelfelvevők 56 százalékának a törlesztőrészlet a havi kereset 10-30 százaléka, amely egy százalékponttal magasabb a nemzetközi eredményhez képest. A magyar válaszadók nyitnak a modern megtakarítási formák felé. Bár 45 százalékuk még mindig bankszámlán őrzi a megtakarításait, a 2018 tavaszi eredményhez képest most 3 százalékponttal kevesebben, a válaszadók 26 százaléka nyilatkozta, hogy otthon készpénzt halmoz fel. A hitelfelvételre nyitott megkérdezettek 93 százaléka saját véleménye szerint megfontoltan dönt, mielőtt hitelért folyamodik, és 84 százalékuk nem igényel magasabb összeget, mint amennyit kényelmesen vissza tud fizetni. Pénzügyi döntéseik meghozatala előtt a válaszadók 75 százaléka leginkább az interneten tájékozódik, 37 százalék a barátai és rokonai, 35 százalék pedig a pénzügyi tanácsadók javaslatait tekinti mérvadónak . A vizsgált összes ország átlagértékei szerint 63 százalék informálódik a világhálóról, míg 44 százalék inkább a rokonokkal, 41 százalék pedig a pénzügyi szakemberekkel egyezteti lehetőségeit. A hazai hitelfelvevők 73 százaléka magától vagy ismerősei kérésére szívesen ajánlja másoknak az adott intézményt - ugyanez az arány alacsonyabb a különböző piacok összesített átlagánál, ahol az ajánlás a megkérdezettek 58 százalékánál fordul csupán elő. A magyar résztvevők - akik nem zárkóznak el a hitelfelvételtől - 54 százaléka lakásfelújítás, 50 százaléka nem várt költségek, illetve ugyanekkora arányban egészségügyi kiadások finanszírozása érdekében folyamodik hitelért. Az idei válaszadók közel 57 százaléka nem hitellel rendezné adósságát - áprilisban ez a motiváció is még az első négy között szerepelt. A hazai hitelfelvevők egyre inkább figyelnek arra, hogy szigorú pénzügyi tervek alapján hozzanak döntéseket. Idén a hiteligénylők 69 százalékának lényegi szempont a futamidő hossza a döntéshozatal során és 66 százaléka azt is kiemelt szempontként kezeli, hogy tényleg szüksége van-e a pénzre. Magyarországon arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy mérlegeljék: vissza tudják-e majd fizetni a kölcsönt. A hiteligénylők 51 százaléka a megfelelő pénzintézet kiválasztásakor leginkább azt értékeli, ha az igénylési folyamat egyszerű; 20 százalék azt, ha a szolgáltatás gyorsan elérhető, és 16 százaléknak az fontos, hogy az adott szolgáltatónak jó a hírneve. A kutatásban résztvevők minden országban egyetértettek azzal, hogy az iskolákban fel kell készíteni a gyerekeket a pénzügyi döntésekre - a hazai megkérdezettek 55 százaléka ezt rendkívül fontosnak tartja. "Az ilyen kutatások révén jobban megismerjük a társadalom pénzügyi szemléletét, igényeit és lehetőségeit: ez is segít bennünket abban, hogy felelősen hitelezzünk több mint 230 ezer ügyfelünknek. A Provident "Családi Kasszasikerek" gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programját szintén azért hoztuk létre 2008-ban, mert a tájékozott, pénzügyi szempontból tudatos fogyasztók jó partnerek számunkra. A program az elmúlt években mintegy 300 szakember és 30.000 háztartás részére juttatott el korszerű gazdasági és pénzügyi ismereteket" - mondta el Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója. ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
bőrápolás | kávékapszula | menstruáció | Vizelettartás | hegesztőpajzs | Knorr-Bremse | autódekoráció | párásító | tartálykutatás | retinol | tudás | bónuszrendszer | szivattyú | Liszt Ferenc Kamarazenekar | hajópadló | alumíniumkerítés | telefontok | Iskolaszer | hőmérséklet | KunlunChem | inkontinencia | lakásfelújítás | társ | Centrál Színház
![]() |
PARTNEREINK
|