|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Az idén többet költenek a magyarok ajándékokra
KUTATÁS
![]()
MTI: Az idén többet költenek a magyarok ajándékokra
2018-12-22 07:49 |
Az idén a magyarok többet szánnak karácsonyi ajándékra, mint tavaly és kevesebbeknek kell előre takarékoskodniuk az ünnepi kiadásokra - közölte a Budapest Bank a megbízásából készített GfK kutatás megállapításait. A karácsonyhoz köthető költéseket vizsgáló, 500 fős mintát feldolgozó reprezentatív kutatás szerint a megkérdezettek 74 százaléka előre átgondolja, kinek, milyen értékben vesz ajándékot, ennek ellenére minden második válaszadó a tervezetten felül költekezik. A felmérés szerint a tavalyinál mintegy 4 ezer forinttal többet, átlagosan 56 350 forintot szánnak ajándékokra a megkérdezettek, az egy főre jutó összeg pedig 10 ezer forintra emelkedett. A tavalyi 39 százalékról 34 százalékra csökkent azok aránya, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdenek a kiadásokra. A válaszadók 33 százaléka mondta, hogy a karácsonyi kiadásait az aktuális havi fizetése fedezi, 29 százalékuk egyebek közt az általános tartalékaiból, 23 százalék pedig az erre a célra félretett pénzből is fedezi az ünnep költségeit. A lakosság mindössze 4 százaléka említette, hogy hitelkártya-keretét is igénybe veszi. Az ajándékokért a megkérdezettek 70 százaléka készpénzzel is fizet, a második legnépszerűbb fizetési megoldás, 29 százalékos aránnyal az interneten keresztüli bankkártyás fizetés. Ezt a hagyományos betéti kártyával történő fizetés követi 27 százalékkal, a hitelkártyás fizetések aránya pedig 10 százalék. A hitelkártya keret költésnél a tavalyihoz hasonlóan az idén is körülbelül 70 ezer forint felhasználását tervezik a megkérdezettek. Azok, akik hitelt is felvesznek a karácsonyi ajándékok vásárlásához, jellemzően a költségek 24 százalékát tervezik ilyen módon fedezni, ebben nincs változás az előző évhez képest. Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője a közleményben rámutatott arra, hogy egyre inkább a tudatos hitelfelvétel jellemzi az embereket, jobban átgondolják, a lehetőségeikhez mérten mire és milyen típusú hitelt vegyenek igénybe. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
NMHH | klikk marketing | karácsony | Google Ads | tejtermelő laboratórium | Casio | Olcsóbbat.hu | kutatás | MAKETUSZ | agrárium | Kaposvár | Arcanum Hotel | Mátrix Közhasznú Alapítvány | Black Friday | Év bejglije | Agroinform | ajándék | Kerékpárosbarát Szolgáltató | Rejoy.hu | Yettel | internetes karácsonyi bevásárlás | honlap | bohócdoktorok | hal
![]() |
PARTNEREINK
|