|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Nőtt az e-bevásárlás forgalma globálisan
E-BIZNISZ
Nielsen: Nőtt az e-bevásárlás forgalma globálisan
2018-12-18 10:02 |
A csomagolt és frissáru online forgalma globálisan 15%-kal nőtt az elmúlt két évben. Ahogy növekszik a fogyasztók internetes vásárlási ökoszisztéma iránti bizalma, úgy bővül a kosárba kerülő termékkategóriák köre, derült ki a Nielsen piackutató legújabb jelentéséből. A netező magyarok 93%-a vásárolt már online, főként divatárut és utazást, de jön fel az étel-házhozszállítás is. A Nielsen a fogyasztók online vásárlási szokásait feltérképező "Összekapcsolt kereskedelem" c. riportja rámutat, hogy a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami egy százalékpontos növekedés 2017-hez képest. Az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók több mint egynegyede (26%) vásárolt már frissárut is a netről: ez forgalomban 15 százalékos növekedés 2016-2018 között, ezzel mintegy 70 milliárd dollárral járultak hozzá az online FMCG-kereskedelem forgalmához. Magyarországon ez az arány alacsonyabb: százból 7-en vásároltak csomagolt élelmiszert, 5-en frissárut. A "régi motoros" kategóriák, mint a divat, az utazás és a könyvek, őrzik vezető pozíciójukat az online vásárlások arányait tekintve (sorrendben 61, 59 és 49 százalék vásárolt már a kategóriából világszerte). Mindeközben az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, melyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már (+2%p 2017-hez képest), valamint erősödnek a csomagolt élelmiszerek (+3%p növekedéssel a fogyasztók 30%-a vásárolt már) és frissáruk (+2%p növekedéssel a fogyasztók 26%-a vásárolt már). A magyarok hozzák a világátlagot: nálunk is a divatáru a vezető kategória online vásárláskor (41% vásárolt már), ám a harmadik helyen a szórakoztató elektronikai termékek állnak (39%). Legkevésbé a bor- és szeszesital-vásárlásra és a virág-/ajándékküldésre kattanunk. "Dél-Koreában például a teljes kiskereskedelmi költés egyötöde a virtuális térben zajlik, ezzel abszolút világelső. Ha figyelemmel kísérjük az ország online értékesítésének fejlődését, különböző vásárlói magatartási mintázatokat fedezhetünk fel" - mondta Pete Gale, a Nielsen kereskedői kapcsolatokért felelős ügyvezetője. "A tipikus első netvásárlós kategóriák növelik a rutint, komfortérzetet és a bizalom fokát, ami pedig szélesíti a repertoárt. Így a kosárba szépség- és testápolási termékek, valamint babaápolási szerek is bekerülnek, majd szép lassan eljutnak a csomagolt és frissárukhoz. Ennek tanúbizonysága az elmúlt években ugrásszerűen növekvő online élelmiszervásárlás és házhozszállítás." A Nielsen riportjából kiderül, hogy a fogyasztók gyakrabban vásárolnak online csomagolt, illetve friss élelmiszert, amennyiben bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő. A fogyasztók mintegy fele (49%) nyilatkozott úgy, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45% nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, amennyiben a kívánt termék nem elérhető, míg 44% kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett. A magyarok közel fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést. "A fogyasztók mindinkább hozzászoknak az online vásárláshoz. Emellett a folyamatosan fejlődő e-kereskedelmi szcéna elmossa a határt az online és offline között" - tette hozzá Gale. "Néhány évvel ezelőtt az e-kereskedelmi vásárlások a tartós árucikkekre irányultak, ám idővel újabb kategóriák kéredzkedtek fel erre a listára. A jövőben a változó vásárlási magatartást a fogyasztási előzmények elemzésén és az online viselkedésen alapuló személyre szabott ajánlatok, valamint egyéb hasonlóan innovatív digitális megoldások formálják majd." A Nielsen "Összekapcsolt kereskedelem" (Connected Commerce) c. riportja betekintést nyújt a globális, online és offline vásárlásokat illető fogyasztói preferenciákba, vásárlási szokásokba, az egyes kategóriák fejlődésébe és az esetleges akadályokba, így vázolja fel a jövőbeli növekedési potenciált. Az online vásárlási magatartás és fogyasztói elvárások tükrében beazonosítja a vezető online termékkategóriákat - a netes vásárlási élmények szempontjából is. Ezek a meglátások segítenek az FMCG-szektorban tevékenykedő vállalatoknak abban, hogy a fogyasztók vásárlói élményeit fokozó stratégiákat dolgozhassanak ki a virtuális térben.
nielsen_kategóriák online teljesítménye.png (45.97 kB)
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
háztervezés | Pampers | állásinterjú | Rossmann | Pesterzsébet | Máltai Szeretetszolgálat | munkáltató | pályakezdő | Jelenlét Ház | Gáz | pedagógus | takarmány | szív- és érgyógyászat | dekoráció | Légzésfigyelő pulzoximéter | Mol | P&G | hajgyógyászat | home office | űrlap | Pakisztán | Csorvási Gazdák | DIGI | elkóborolt kutyák
|
PARTNEREINK
|