SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Tőzsde | A hongkongi tőzsdére megy a világ negyedik legértékesebb technológiai...


SAXO Bank: A hongkongi tőzsdére megy a világ negyedik legértékesebb technológiai startupja
2018-11-28 14:47 | Heller Consulting



A pekingi székhelyű technológiai startup, a Meituan-Dianping, benyújtotta a honkongi tőzsdére a tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat.

A társaság legalább 4 milliárd dollárnak megfelelő nagyságú új tőkét szeretne bevonni az IPO-n keresztül.

A Meituan profilja a szállodai, utazási, shopping szolgáltatások, szórakoztató tartalmak és ételkihordás, tehát az üzleti tevékenységét tekintve a Groupon, az Uber Eats és a Yelp keveréke, illetve a kínai válasz ezekre a cégekre. A Bloomberg szerint a világ negyedik legértékesebb tech startupja, amely a rekord mértékben növekvő kínai fogyasztói réteget célozza meg. A cég, amelyben a világ legnagyobb befektetési társasága, a világ egyik legnagyobb internet- és technológiai portfóliójával rendelkező Tencent is érdekelt, az offline szolgáltatókat köti össze az online fogyasztókkal okostelefon-alkalmazáson és egy közösségi platformon keresztül. Az alkalmazás és a platform forgalmát a vásárlásokon és a szolgáltatók által adott engedményeken keresztül monetizálja a társaság.

A Meituan döbbenetes ütemben növekszik, mára már évi 300 millió olyan felhasználója van, aki végre is hajt valamilyen tranzakciót. Az árbevétel is rohamosan nő, 2017-ben 5,2 milliárd USD-nek megfelelő jüan volt, 161%-kal több, mint az azt megelőző évben. Jóllehet 2017-ben a társaság 18,99 milliárd jüan (kb. 2,8 milliárd dollár) veszteségről számolt be, de ez a különböző részvénybeváltások és más ügyletek hatásait kiküszöbölve "csak" 2,85 milliárd jüan (kb. 420 millió dollár). A működési veszteségek lefelé tartanak, és ha a bevétel növekedése a jelenlegi trend szerint folytatódik, akkor a Meituan hamarosan profitábilis lesz.

2009 és 2030 között a kínai középosztály 850 millió emberrel bővül a hivatalos előrejelzések szerint, vagyis ezen időszak alatt a középosztály részaránya a népességen belül 12%-ról 73%-ra nő, ami rendkívüli vásárlóerő-növekedést is jelent egyúttal. 2016-ban a kínai e-kereskedelmi eladások 750 milliárd dollárt tettek ki, amelyet 460 millió online vásárló generált. 2016 és 2020 között ez a piac évi 23%-kal nő a becslések szerint.

Kínában az internet-használók száma eléri a 800 milliót, ami igen kedvező a Meituan üzleti modellje szempontjából. Az internet-penetráció Kínában 60% alatti (az USA-ban közel 90%), és több okból is arra számítunk, hogy nő a kínai internethasználók aránya, és ezzel együtt a szektor árbevétele. Ezek közül a legfontosabbak a kínai városiasodás növekedési potenciálja (a városi népesség aránya megfelel az USA 1940-es adatainak, csak éppen ötször annyi lakossal) és a már most is fejlett mobilfizetési rendszer.

Az IPO-val a Meituan felgyorsíthatja felhasználói számának növekedését és ráállhat egy hosszú távon fenntartható növekedési pályára. Az e-kereskedelmi szektort Kínában igen erős verseny jellemzi, az étel-kiszállításban például az Alibaba érdekeltsége a legfőbb konkurens. A Meituan számára tehát adott a növekedési lehetőség, de a kihívásokkal teli piacon hosszú távú növekedést csak jelentős marketing-ráfordításokkal lehet elérni.

(Eleanor Creagh, Saxo Bank)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!