|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Elindult a kézkrémszezon
KUTATÁS
Nielsen: Elindult a kézkrémszezon
2018-11-26 09:41 |
A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindult a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra. 2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás. A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma: 2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított, ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban. Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését. A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet. Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz "nőitáska-kompatibilis", de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora. A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik. "Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy." Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
vállalkozás | Prima Primissima | frissdiplomás | CIB Bank | Euromoney | Mol-csoport | home office | szilva | napelempark | REGIO JÁTÉK | szülési szabadság | kutya | visszajelzés | álláskeresés | marketing | Profession.hu | Mol | táplálékkiegészítő | mérnök | ebédházhozszállító | takarítás | BMW | E.ON | állásjelentkezés
|
PARTNEREINK
|