SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Elindult a kézkrémszezon


Nielsen: Elindult a kézkrémszezon
2018-11-26 09:41 |



A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindult a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra.

2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás.

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma: 2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított, ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.

Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.

A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet.

Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz "nőitáska-kompatibilis", de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.

A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.

"Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy."

Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!