|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Légi ipar | Tíz százalék körüli bővülést vár a légi forgalomban erre az évre a...
LÉGI IPAR
MTI: Tíz százalék körüli bővülést vár a légi forgalomban erre az évre a HungaroControl
2018-11-06 12:03 |
Tíz százalék körüli növekedést vár a légi forgalomban erre az évre a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt., amely kapacitás-bővítést is tervez. Szepessy Kornél, a légi navigációs szolgáltató vezérigazgatója szerdán újságíróknak elmondta, erre az évre 1 millió gépmozgást várnak a tavalyi 900 ezer után, az átrepülő forgalom 800 ezer, a budapesti fel-és leszállók, valamint a koszovói légtér forgalma pedig 100-100 ezer lehet idén. Hozzátette, hogy ez a forgalomnövekedés már a HungaroControl kapacitás-bővítését teszi szükségessé, mivel a magas légtér áteresztő képességét már most elérték, a forgalmi adatok minden eddigi rekordot megdöntöttek. Kifejtette, hogy az egész Európát sújtó légiforgalmi késések legfőbb oka a humán-erőforrás hiány, illetve, hogy a nem hatékony légtérgazdálkodás miatt az irányító szolgálatok nem tudnak elég gépet átengedni a légtéren. Hozzáfűzte, hogy a HungaroControl egyre nagyobb létszámban indítja el légiforgalmi irányító képzéseit, továbbá a szolgálatnál elkezdték tervezni a légtérszektorok átalakítását is, ennek keretében teljesen új filozófia szerint képzelik el a gépek irányítását. A vezérigazgató elmondása szerint az európai áramlásszervezésért felelős Eurocontrol, valamint a légitársaságokat képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is azonnali megoldást szeretne a problémákra, de véleménye szerint 2019-ben a késések még biztosan megmaradnak. Az érintett bizottságok 10-12 javaslatot is tárgyalnak, ezek között van az európai légtér szektorainak újragondolása is. A drónokra vonatkozó szabályozással kapcsolatban Szepessy Kornél azt mondta, egy előrejelzés szerint Magyarországon 2025-ben naponta 27 ezer repülést végezhetnek majd ilyen eszközökkel, ezért kormányzati szinten kell összefogni a drónok használatával kapcsolatos kérdéseket. Ezeket a pilóta nélküli légi járműveket a jelenlegi rendszerekkel nem lehet irányítani, a megfelelő szoftverek pedig még nem készültek el. Az iparágban ugyanakkor konszenzus van arról, hogy a rendszernek humánerőforrás-hiány miatt teljesen automatának kell lennie, azaz emberi beavatkozás nélkül kell megoldani a drónok ütközésének elhárítását.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
grill | textíliák | informatikai eszközök | méz | elektromos kerékpár | Fóliázás | lámpa | család | motor | lakáskiadás | terasz | játékpiac | gyerekszoba | Airbnb | E.ON | építőipar | olasz divat | coaching | emeletes ágy | jégkorong | Bridgestone Tatabánya | sport | Olaszország | dekoráció
|
PARTNEREINK
|