|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | Hogyan lett egy csődbe ment állami gazdaság helyén az ország le...
MEZŐGAZDASÁG
![]()
Varga Pincészet: Hogyan lett egy csődbe ment állami gazdaság helyén az ország legnagyobb pincészete?
Országos | 2018-10-15 14:59 | B&D ComMedia Kft.
A Varga Pincészet története 1993-ban kezdődött, amikor a Varga család Badacsonyörsön megvásárolta egy állami gazdaság 5,6 hektáros ipari területen fekvő csődbe ment pincészetét 180 millió forint plusz áfáért. A pincészettel elavult épületeket és korszerűtlen technikát, de egy csodálatos panorámával rendelkező, a Balaton mellett fekvő ingatlant vásároltak. Már az első évben megduplázták a pincészet teljesítményét, több mint 800 ezer palackot értékesítettek. 2017-ben pedig a közel 15 millió belföldön értékesített palackos borral messze ők a piacvezetők. Mindezt úgy, hogy termékeik a közepes árszegmens felső szintjébe, illetve a prémium kategóriába tartoznak. Fontos innovációjuk volt a kannás bor felszámolásában a 1,5 literes betétdíjas csavarzáras palack bevezetése, amely az első csavarzáras palack volt Magyarországon. Környezetünk védelméért is sokat tesznek, a saját betétdíjas palack bevezetéséért 2016-ban Greennovációs díjat nyertek. Prémium boraikkal az elmúlt évtizedben a hazai és nemzetközi borversenyeken értékes díjakat tudhatnak a magukénak; többek között 2012-ben az olasz Vinitalyn, 2017-ben pedig a nem hivatalos világbajnokságnak számító bordeaux-i nemzetközi Challenge du Vin borversenyen a legjobb magyar pincészetként szerepeltek, 2018-ban az Aranymetszés Friss Badacsonyi Olaszrizlingjüket az ország legjobb fehérborának választották. A Varga Pincészet borait immár 25 éve fogyasztjuk. A Varga Pincészet 25 éves fennállásának alkalmából Budapesten az Olaszrizling Október Nagykóstolón tartott sajtóeseményen a borász szakma két nagy alakja is felszólalt. Dr. Kállay Miklós emeritus professzor a Magyar Bor Akadémia örökös elnöke Senecát idézve arról beszélt, hogy "nem létezik könnyű út a Földről a csillagokig, de a Varga Pincészet elindult ezen az úton." Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára Schumpetert, a híres közgazdászt idézte, aki többek között az innováció fogalmát is megalkotta, miszerint "csak azok a vállalatok tudnak fennmaradni, amelyek innovatívak a piacon". "Pincészetünk felemelkedése összefügg a primőr borok divatjával. A rozé borok több mint 20 éve tartó előretörése és az illatos fehérborok néhány éve indult divatja új piacot nyitott, ahol a fejlesztésre fogékony, innovatív pincészetek számára lehetőség nyílt a kiugrásra. Elsőként mi készítettünk úgynevezett "nulla érlelésű" borokat, amelyeket már a szüretelést követő néhány héten belül palackozni lehet, és egyedüliként alkalmazunk csavarzárat 0,75 literes betétdíjas palackokra. Ezek a borok értékesítésünknek több mint 40 százalékát képviselik, de ha ide számítjuk a nem kifejezetten primőr borokon kívül a friss jellegű termékeinket is, akkor az értékesítésünknek több mint 80 százalékáról beszélünk. A kannás borforgalmazás visszaszorítását is fontosnak tartottuk, amire a magyar borászat két választ adott: az egyik a 2 literes PET csomagolás, amihez pincészetünknek soha nem volt köze, a másik a 1,5 literes, betétdíjas üvegpalackban való forgalmazás, ami viszont a saját innovációnk, és ezzel egyben mi voltunk az első csavarzárral forgalmazó pincészet is. A balatoni vendéglátásban jelentünk meg először ezzel a kiszereléssel, a vendéglátóipar olyan jól fogadta a kezdeményezésünket, hogy ma már országosan elterjedt. Pincészetünk fejlődésében nagy szerepet játszik ez a történet, hiszen a tavalyi évben a Ház Bora név alatt forgalmazott termékcsaládunkból 3,2 millió palackot adtunk el. 2006-ban az Aranymetszés termékcsalád bevezetésének apropóját az adta, hogy termőre fordultak a 2000-ben és 2001-ben telepített szőlőink, és ezek közül 5 fajtából nagyon ígéretes bort tudtunk készíteni. Az új borcsalád nevét úgy találtuk meg, hogy internetes pályázatot írtunk ki és a döntésre szakmai zsűrit kértünk fel, hogy a beérkezett több mint kétezer névből válasszon. Hogy a névmágia okozta, vagy hogy saját szőlőből jobb bort lehet készíteni, mint a vásároltból, azt nem tudom, de a termékcsalád igen hamar népszerű lett. Többen azt is tanácsolták, hogy hozzunk létre külön pincészetet Aranymetszés néven, a nagy pincészetek megszokott gyakorlata szerint. A módszer nem tetszett, és az eredményét is kétesnek tartottuk, ma már egyértelmű, hogy jól döntöttünk" - mesél a múltról és a jelenről Varga Péter alapító-tulajdonos. A pincészet az elmúlt évtizedben prémium boraival a hazai és nemzetközi borversenyeken számos értékes díjat kapott. Ezek közül a legjelentősebb talán 2012-ben az olasz Vinitaly, 2017-ben pedig a nem hivatalos világbajnokságnak számító bordeaux-i nemzetközi, Challenge du Vin borverseny, ahol az induló 40-50 magyar pincészetből a Varga szerepelt a legjobban. De kiemelkedik a 2015-ben és 2017-ben a Vinagora magyar nemzetközi borversenyen elért legjobb magyar fajtabor cím, illetve idén az Országos Borverseny zsűrije az Aranymetszés Friss Badacsonyi Olaszrizlinget választotta a legjobb fehérbornak. A 2013-at követő 4 évben bekövetkezett 50 százalékos forgalomnövekedésre reagálva a pincészet 8,5 millió literrel növelte a badacsonyörsi és feldebrői tárolótereit, 1 800 négyzetméterrel a raktárkapacitását. 2019-ben pedig 40 százalékkal, 10 ezerről 14 ezer palack/órára fog emelkedni a palackozókapacitás. "Az új palackozó létszámigénye mintegy harmadával csökken, a minőségbiztonság emelkedik, az átállási idők csökkenése miatt is nő a termelőkapacitásunk. 2019-ben megszüntetjük az olaszliszkai pincészetünket, illetve a szerencsi palackozót, és nem forgalmazunk a jövőben tokaji borokat, a tartályokat pedig Feldebrőre telepítjük. Úgy látjuk, a fejlődés fő iránya a prémiumborok felé mutat, ahol az elkövetkező években hasonló meghatározó szerepre törekszünk, mint a közepes árszegmensben. A Varga Pincészet jelentős eszközvagyonnal rendelkezik; 25 millió liter tárolótérrel, 10 ezer palack/órás töltősorral, 200 hektár szőlőültetvénnyel. De a cég igazi értéke nem ez! Az igazi érték a magyar emberek fejében van: az, hogy ismernek és szeretnek minket, és az igazi siker, hogy felismernek minket és mosolyognak" - mondta el Varga Máté tulajdonos. ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
szilveszter | kert | magyarok | Magyar Vöröskereszt | műfü | CV | macskák | virsli | fenntartható önkormányzat | lemezhajlítás | pezsgő | cafeteria | kutyák | karácsonyi különlegességek | fémipar | K&H | utazás | Auchan | Varnus Xaver | álláskeresés | Palladio Orchestra | Rhoda Scott | táp | karácsony
![]() |
PARTNEREINK
|