|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Rongálás, lopás, belógás a leggyakoribb turisztikai kihágás
IDEGENFORGALOM
szallas.hu: Rongálás, lopás, belógás a leggyakoribb turisztikai kihágás
2018-08-30 09:50 | Sakkom Interaktív
Rongálás, illetéktelen vendég elszállásolása, lopás és belógás a leggyakoribb kihágás a Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint. A szálláshelyek háromnegyedénél, míg a turisztikai attrakciókat üzemeltetők kétharmadánál járt már a határokat feszegető vendég. Az esetek zöme nem igényel rendőri intézkedést, de olykor előfordulnak kirívó alkalmak. A szabálysértő vendégekről, látogatókról készített felmérést a Szallas.hu a már javában zajló Év Szállása verseny apropójából. A kutatásban a szállásadókat és a turisztikai attrakciók üzemeltetőit is megkérdezték a szabályszegőkkel kapcsolatos tapasztalataikról. Bizony az idei nyáron is előfordult, hogy a szálláshelyen a vendégek nemcsak azt csinálták, amire az eredetileg rendeltetett, hanem kifejezetten feszegették a határokat. "Négy szálláshelyből háromnál volt legalább egy emlékezetes eset, ahol a vendég előírást sértett" - közölte a felmérés eredményeit Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az elkövetett kihágások sorában a leggyakoribb elem a rongálás, amit a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég követ, míg harmadik helyen a lopás végzett. "A sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógok" - tette hozzá Keresztes Nóra. A besurranó kedvű vendégek előszeretettel választanak másik szobát vagy lakosztályt, ha nyitott ajtót találnak, és a konyha vagy étterem zárás utáni látogatása is gyakorinak mondható. "Vannak olyanok is, akiket a zárva tartás sem akadályozhat meg a wellnesszezésben" - árulta el a marketing menedzser. A medencés szállásoknál ráadásul nem csak a belógás lehet probléma: a pancsolós helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét azért, mert a vendég ott végezte el a dolgát. "Ez egyébként nem csupán a higiénia miatt kellemetlen, de jelentős anyagi teher is a szállásadóra nézve" - mondta Keresztes Nóra. A kihágások jellemzően nem igényelnek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítik a rend őreit. "Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót csíptek nyakon, akivel szemben a leleplezést követően eljárás indult" - mesélte el a részleteket Keresztes Nóra. A turisztikai attrakciók üzemeltetői is látnak cifra dolgokat A Év Szállása keretében végzett felmérés szerint nem csak a szállásadóknak gyűlik meg a baja a szabályszegőkkel: a turisták számára programot, illetve látnivalót biztosító helyek kétharmadának volt már dolga az előírtakat újraértelmező látogatóval. A problémás esetek leggyakrabban rongálásról, lopásról, illetve nyitvatartási időn kívüli belógásról szólnak. "Ez utóbbi kapcsán elmondható, hogy a fürdők számára külön kihívás a nyitva tartási időn kívül betérni vágyó vendégek távoltartása, de a múzeumok esetében sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég" - monda Keresztes Nóra. A zárva lévő turisztikai attrakciót látogató "kalandorok" többsége egyébként megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, de nagyjából minden harmadik eset a rendőr kihívásával végződik. Persze kellemetlenkedő vendégek - többnyire inkább férfiak - a normál nyitvatartási időben is akadnak, rájuk leginkább az alkoholos befolyásoltság és a hölgy vendégek, illetve női személyzet zaklatása a jellemző. Az ismertség árengedménnyel párosul? A turisztikai attrakciók üzemeltetői számára emlékezetes pillanatokat okoznak a celebritások is. A beszámolók szerint a híres emberek gyakran gondolják úgy, hogy számukra egy-egy program meglátogatásának ingyenesnek kellene lenni, hiszen ottlétükkel a helyet népszerűsítik. "De nem csak az ismert személyek próbálkoznak be: a szállásadók harmadánál járt már olyan vendég, aki csupán a távozáskor jelezte elégedetlenségét a szolgáltatással kapcsolatban, remélve, hogy ezzel alkudhat a cechből" - árulta el Szallas.hu szakembere.
logo_500.png (9.77 kB)
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Mol | takarmány | űrlap | Csorvási Gazdák | Gáz | Légzésfigyelő pulzoximéter | P&G | pedagógus | állásinterjú | DIGI | pályakezdő | kerítés | hajgyógyászat | dekoráció | home office | Jelenlét Ház | Rossmann | Pampers | Máltai Szeretetszolgálat | háztervezés | Pakisztán | Pesterzsébet | elkóborolt kutyák | munkáltató
|
PARTNEREINK
|