|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Szponzoráció | A sport- és rendezvényszponzorációs költés 2018-ban
SZPONZORÁCIÓ
Nielsen: A sport- és rendezvényszponzorációs költés 2018-ban
2018-06-26 07:09 |
Csak 2018-ban 355-365 millió dollár közötti értékben költenek a vállalatok a sport- és fesztiválszponzorációra Magyar-, Lengyel- és Csehországban a Nielsen Sports kutatásai szerint. Az értékbeli költések kilenctizedét sportesemények támogatására fordítják. A sportköltésekre allokált büdzséből a legnagyobb szeletet (49%) a labdarúgás hasítja ki. Ezt követi 17%-kal a téli sportok és 9%-kal a röplabda támogatása. A vállalati profilokat nézve leginkább a sportruházati, a fogyasztói termékek gyártói, az energiavállalatok és a bankok a legaktívabbak. A sportok iránti érdeklődés hazai slágerlistáját az úszás vezeti, a második helyen áll a vízilabda és a kézilabda, míg a labdarúgás, érdeklődés tekintetében, a negyedik helyet csípte meg. Európában a labdarúgás jár az élen, ezt követi az atlétika, tenisz és a motoros sportok. A sportszponzoráció percepciója gyors átalakuláson megy keresztül, ahogy a vállalatok mindinkább felismerik az ebben rejlő lehetőségeket és megragadják az alternatív, digitális média platformokat a hagyományos, jellemzően televíziós jelenlét mellett. Ugyanakkor a technológiai fejlődés és a fogyasztói szokások átalakulása egyszerre hordozza az üzleti potenciál ígéretét és szül bizonytalanságot. Új szereplők lépnek be a piacra, mint például az Amazon és a Facebook, melyek a saját bázisukra támaszkodva építgetik követői táborukat, miközben különféle modelleket próbálnak ki. (Az Amazon az élő közvetítések mellett például saját gyártású sportdokumentumokkal kísérletezik; stb.). Ezek a versenytársaiknál technológiailag rugalmasabb vállalatok felpezsdítik a sportüzletágat. A kiélesedett versenyhelyzet pedig a prémiumtartalmak árának emelkedését és, a későbbiekben, hagyományos sportközvetítésben érdekelt vállalatok fúzióját eredményezheti. Az e-sport térnyerése is újrarajzolhatja a sportszponzorációs térképet, hiszen csak Németországban 30% fölött jár azok aránya, akik aktívan követni kezdtek valamilyen e-sportot 2017-ben. Ez az arány globálisan mindenhol hasonló, egyben erősen korrelál a hagyományos sportok iránt érdeklődők számával. A felmérések szerint az e-sport leginkább a 30 alatti, középosztálybeli rétegek számára vonzó, akik nyitottak és keresik a minőségi és kreatív sporttartalmakat. A jellemzően csökkenő és szétszórt figyelmű, több készüléken tartalmat fogyasztó sportrajongók megszólítása egyre nagyobb kihívás, de az új technológiák mint a hangaktiválás (pl. Amazon Alexa), virtuális valóság, chatbotok vagy a kiterjesztett valóság izgalmas kísérleti terepet kínálnak a közönség bevonására és megnyerésére. A véleményvezérek, ún. influencerek, pl. sztársportolók tudatos, megfelelő csatornán történő bevonása segíthet a márkahitelesség kiépítésében és fenntartásában is. A szponzorációs paradigmaváltás egyik látványos hatása a szponzorált és a szponzor viszonyának partneri minőségre történő emelkedése. A médiajelenlét mellett egyszerre jelent márkázást, közös szellemi tulajdont, miközben mind e mögött egy elkötelezett szurkolói bázis kiszolgálása és kibővítése, valamint bevételnövelés a cél. Ehhez az integrált szemlélethez több csatornás, erőteljes digitális platformokra támaszkodó, rugalmas, és kimondottan az egyes célközönség-szegmensekre szabott kommunikáció, marketingtevékenység és szponzorációs erőfeszítés szükséges. A Nielsen Sports felmérése szerint a társadalmilag hasznosnak ítélt márkákért a válaszadók kétharmada hajlandó többet fizetni, míg a 34 évesnél fiatalabb korosztálynál ez az arány 75%. "A márkák társadalmi felelősségvállalása hatékony és hasznos, és hatása is kétségbevonhatatlan" - mondta Vágyi Erik, a Nielsen értékesítési igazgatója, " A sportszponzoráció a vállalatok számára kitűnő edukációs lehetőséget nyújt, miközben megteremtik saját létjogosultságukat a közösségben, ahol jelen vannak." Kiváló példa erre a női szurkolók megszólítása is, és az a márka, amelyik időben és megfelelő kommunikációs üzenetekkel, a társadalmi esélyegyenlőséget kidomborítva végzi szponzorációs tevékenységét, nagyobb médiafigyelmet kap.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
hajgyógyászat | elkóborolt kutyák | home office | Pakisztán | Mol | takarmány | DIGI | P&G | vállalkozás | Légzésfigyelő pulzoximéter | pedagógus | Jelenlét Ház | Pampers | dekoráció | Csorvási Gazdák | űrlap | háztervezés | Pesterzsébet | munkáltató | Skoda Auto | pályakezdő | Rossmann | Gáz | Máltai Szeretetszolgálat
|
PARTNEREINK
|