|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Stratégiai megállapodást kötött Budapest és a Mol
FELELŐSSÉG
![]()
MTI: Stratégiai megállapodást kötött Budapest és a Mol
2018-06-21 10:37 |
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a fővárosi önkormányzat és a Mol-csoport. A dokumentumot Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója írta alá Budapesten. Az aláírást megelőzően Tarlós István azt mondta, hogy elsősorban a közlekedés és a környezeti problémák kezelésének területén tudnak együttműködni. A tömegközlekedést érintve az elektromos buszok területén meg kívánják fontolni, hogy milyen mértékű és volumenű együttműködésre lesznek képesek. Továbbá elindult a gondolkodás egy nagy volumenű elektromos jármű-töltőállomásrendszer kialakítása érdekében - emelte ki a főpolgármester. Közölte, az energetika terén is terveznek együttműködést, mert Budapest energiahatékonyságát növelni kell, és ehhez például az épületállomány energetikai felmérését és az energia fogyasztás optimalizálást el kell végezni. Ezt a Mol nélkül nagyon nehezen tudnák megtenni - mutatott rá Tarlós István. A jelentős feladatok között sorolta még azt, hogy a budapesti energiatermelési, használati és hasznosítási tervet közösen akarják elkészíteni, valamint fontolgatják a közös részvételt nemzetközi kutatásokban. Tarlós István azt mondta: az együttműködést az előbbieknél szélesebb körre is kiterjesztenék, generális együttműködést terveznek a Mollal, és példaként említette a kultúra és a sport támogatásának kérdését is. Hernádi Zsolt szövetségre lépésnek nevezte a megállapodás megkötését, és azt mondta, hogy ez a szövetség egyetlen közös érdeken alapszik: "együtt akarjuk jobbá tenni Budapestet". A megállapodás lehetőségen jelent arra, hogy kicseréljék a tapasztalataikat és "amennyire lehet, egy irányba gondolkozzunk" - hangsúlyozta. A környezeti terhelésről való közös gondolkodás kapcsán kitért arra, hogy a Mol autómegosztó hálózata, a Mol Limo háromszáz autója öt hónap alatt már 700 ezer kilométert futott. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a megállapodás keretében a következő három hónapban részletes terveket dolgoznak ki az egyes területekre. A Mol Bubi kapcsán Hernádi Zsolt arról beszélt, hogy szükség van a rendszer további fejlesztésre, szerinte "nem ördögtől való", hogy elektromos rásegítésű kerékpárokat is elérhetővé tegyenek. Ma Budapesten körülbelül 1500 kerékpár van a Mol Bubi közösségi kerékpármegosztó rendszerben. Esős napokban több százan, jó időben, turistaszezonban több ezren is használhatják ezeket a kerékpárokat - mondta el. Hernádi Zsolt közölte azt is, hogy a Mol Limo rendszerében ma 100 elektromos és 200 benzines személyautó fut Budapesten, 2020 végéig az elektromosjármű-töltőállomáshálózat fejlesztésével le kívánják cserélni az állomány nagy részét elektromos autóra. Tarlós István kérdezték arról is, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán felkérte: a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról. A főpolgármester azt közölte: pénteken egyeztettek az ügyben egy kormánytaggal, aki biztató támogatást helyezett kilátásba. A Fővárosi Közgyűlés május 30-án 23 igen szavazattal, egy tartózkodás mellett hagyta jóvá a főváros és a Mol közötti megállapodást, amely értelmében az együttműködés legfontosabb területe a közlekedés, illetve az ahhoz kapcsolódó környezeti szempontok - mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy a levegőminőség javítása - lehető leghatékonyabb érvényre juttatása. A dokumentum érinti a fenntartható közlekedésfejlesztés és a hatékonyabb energiafelhasználás, továbbá a gyalogos, a kerékpáros valamint a közösségi közlekedés területén kialakítható együttműködési lehetőségeket. A stratégiai megállapodásban meghatározott területek nem korlátozódnak kizárólag a közlekedési és környezetvédelmi kérdésekre, hanem szerepet kapnak benne szintén nagy jelentőséggel bíró egyéb társadalmi kérdések is, így például az innováció ösztönzése, a helyi gazdaság versenyképességének támogatása, az új, vagy megújuló közösségi terek létrehozása, továbbá új sporttámogatási rendszer kidolgozása. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
álláskeresés | Iskolaszer | Magyar Vöröskereszt | étterem | CV | karácsony | Virsli | fémipar | fenntartható önkormányzat | Okostelefon | táp | telefontok | Játék | tudás | Rhoda Scott | lemezhajlítás | pezsgő | K&H | macskák | menstruáció | Auchan | Varnus Xaver | társ | kutyák
![]() |
PARTNEREINK
|